Kickstart oplevelsesindustrien

Gratis webinar: Kickstart oplevelsesindustrien

Om eventen


NB: Kurset er afholdt. Se kommende kurser her

OBS!!!! Tilmelding lukker 2. juni kl. 16:00. 
 
 
Oplevelsesindustrien er en hårdt prøvet branche efter over et år med utallige benspænd grundet COVID-19. Nu er mange steder så småt ved at åbne igen. Men til en ny virkelighed. En virkelighed med nye forventninger fra besøgende, gæster og publikum.
 
På dette morgenwebinar sætter vi fokus på, hvordan branchen kommer godt fra start efter lange nedlukninger, og på, hvordan kommunikation er et af de allervigtigste værktøjer til at kickstarte branchen på ny. 
 
Du kan også høre om Kforums nye faglige netværk for oplevelseskommunikation, som starter til august.
 
Oplevelsesindustrien tæller alt fra fodboldklubber og kulturelle institutioner, som museer, teatre, kulturhuse, koncertsteder og festivaler, og hele området omkring turist-, forlystelses- og restaurationsbranchen.

Program

Når oplevelsesindustrien sadler om 
Tine Kastrup-Misir, kommunikations- og marketingdirektør, Wonderful Copenhagen 
 
Wonderful Copenhagen er hovedstadens øjne ud mod verden. Som organisation har de altid fokuseret på at markedsføre vores smukke hovedstad i udlandet. Til potentielle gæster og rejsende, som alle kommer til København for at få en helt særlig oplevelse af alt det, der gør København til et stærkt internationalt brand. Men det seneste år har gjort, at de på ingen tid har måttet sadle om og vende fokus 180 grader. Mod os. Danskerne – i hvert fald for en tid. Og selvom danskerne elsker København, er vi ikke nok i os selv til at holde hjulene i gang, når de internationale turister udebliver.
 
Nedlukninger og restriktioner bliver en kæmpe udfordring for hele oplevelsesindustrien. Hvad har de gjort, hvad kan vi andre lære af det, og hvordan kickstarter man egentlig oplevelsesindustrien, nu hvor vi langsomt begynder at vende tilbage til en form for new normal post-corona? 
 
Tine og Wonderful Copenhagen giver os et indblik i deres transformation og måske et bud på, hvad vi som oplevelseskommunikatører kan tage med os fra denne tid.
 
Kulturens nye virkelighed kræver tillidsskabende kommunikation
Mads Mikkelsen, kommunikations- og marketingchef, Roskilde Festival
 
Kulturen er åben igen. I hvert fald de fleste steder. Men den er åbnet til en ny virkelighed fyldt med restriktioner, coronapas, afstand, håndsprit og et publikum, som har andre forventninger og krav til deres oplevelse end førhen. Tryghed har fået stor betydning – og oplevelsen starter allerede på jeres website inden besøget.
 
Wonderful Copenhagen og RF Experience har sammen udarbejdet en lang række anbefalinger, metoder og tilgange til, hvordan man som oplevelseserhverv kan skabe tillid gennem kommunikationen. Mads Mikkelsen, som har siddet med i udviklingen af guiden Tillidsskabende oplevelseskommunikation, giver et indblik i, hvordan kulturen kommer godt fra start med kommunikationen her i genåbningen. Få et friskt blik på jeres kanaler, budskaber, målgrupper og virkemidler. 
 
Hvad siger man hvornår, hvordan og hvorfor, når man aflyser Danmarks største festival for anden gang?
Mads Mikkelsen, kommunikations- og marketingchef, Roskilde Festival
 
Roskilde Festival er netop aflyst – for andet år i træk. En stor 50-årsfejring af Danmarks største festival er endnu engang udskudt med et år. Men hvad sker der i maskinrummet, når en så stor begivenhed endnu engang må aflyses? Og hvordan holder de gang i dialogen med deltagere og motivationen oppe hos de tusindvis af frivillige uden en eneste lydprøve på Orange Scene i næsten tre år? Mads Mikkelsen, kommunikations- og marketingchef, hos Roskilde Festival, giver et indblik i deres kommunikationsindsats under corona og tager et kig ind i de fremtidige kommunikationsopgaver, der ligger, når de slår dørene op til Roskilde Festival nr. 50 i sommeren 2022.
 
Kforums faglige netværk for oplevelseskommunikation
Ditte Havelund, netværksleder hos Kforum, og Christian Schultz, netværksleder og kommunikations- og pressechef i fodboldklubben Brøndby IF
 
Som afrunding på webinaret præsenterer vi Kforums nye netværk for jer, der arbejder med kommunikation i oplevelsesindustrien. Hør, hvilke temaer der er på programmet, når netværket starter op til august, og mød de to netværksledere.
 

Mød

Christian Schultz
Kommunikationschef
Brøndby IF
Tine Kastrup-Misir
Kommunikations- og marketingdirektør
Wonderful Copenhagen
Mads Mikkelsen
Kommunikations- og marketingschef
Roskilde Festival

Praktisk

Hvornår?
Fredag 4. juni, kl. 9-11
 
Hvor?
Webinaret afvikles i Zoom.us. Mere info og personligt link sendes dagen før.

Hvad koster det?
Deltagelse er gratis, men kræver tilmelding.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her.
 
Ved tilmelding til Kforums gratis arrangementer og gratis webinarer accepterer du:
  • At du tilmeldes Kforums nyhedsmail. Du kan til enhver tid framelde dig, hvis du ikke finder den relevant.
  • At vi må kontakte dig telefonisk eller via e-mail med andre relevante produkter.
15498 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Dato:
Fredag 4. juni 2021
Tidspunkt:
9.00-11.00
Sted:
Live webinar
Pris pr. deltager:
0 (ekskl. moms)

Kontakt

Mød

Christian Schultz
Kommunikationschef
Brøndby IF
Tine Kastrup-Misir
Kommunikations- og marketingdirektør
Wonderful Copenhagen
Mads Mikkelsen
Kommunikations- og marketingschef
Roskilde Festival

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.