Bliv klog på, hvad fjernelsen af tredjepartscookies betyder for dit arbejde.

Gratis morgenmøde: Farvel til tredjepartscookies

Vi byder indenfor til gratis morgenmøde, hvor vi på to timer kan blive en lille smule klogere og formentlig stå lidt stærkere til arbejdet frem mod fjernelsen af tredjepartscookies i 2023.

Om eventen

Både folkestemningen og lovgivningen nationalt og internationalt peger i samme retning. Skepsis over for dataindsamling, særligt fra de store internetgiganter, er udtalt.
 
For nogle år siden skulle vi alle forvandles til GDPR-eksperter overnight. Så kom iOS 14-opdateringen. Og nu kigger vi ind i en afsked med tredjepartscookies.
 
For kommunikations- og marketingbranchen har det store konsekvenser. Men det er teknisk, det er svært, og det er uigennemskueligt.

Program

Velkomst
Ditte Havelund, Kforum
 
Privacy first anno 2022
Andreas Solgaard
 
For et par år siden skulle alle, der arbejder med marketing og kommunikation gøres til eksperter i GDPR. Nu haster det med at lægge en privacy first-strategi – og mange er allerede på bagkant af ændringerne.
 
Vi tager et blik på hele bølgen, der handler om det digitale privatliv – fra GDPR-bølgen til, hvor vi står i dag, samt et kig ind i de kommende år – og forklarer de begreber og ord, som du ikke helt, som alle andre, tør indrømme, du ikke har helt styr på.
 
Med rammerne på plads kaster vi os ud i privacy first-bølgens største konsekvenser
 
Farvel til tredjepartscookies
Andreas Solgaard
 
I 2023 fjerner Google tredjepartscookies på Chrome, verdens mest benyttede internetbrowser. Chrome lægger sig dermed i slipstrømmen af andre browsere – Safari og Mozilla – der også har droppet brugen af tredjepartscookies.
2022 bliver derfor året, hvor vi som marketing- og kommunikationsfolk skal finde alternativer og løsninger, så vi ikke står uforberedte, når denne slags ændringer træder i kraft.
 
Der er ingen løsning, der en-til-en afløser den måling og målretning, som har været baseret på tredjepartscookies. Men det betyder ikke, at danske annoncører ikke er ved at forberede sig
 
Hvis man sidder med en hjemmeside, hvor man bruger data for de besøgendes adfærd/interesse, hvad har ændringerne så af betydning, og hvad kan man måle eller ikke måle på?
 
Hvad har det af konsekvenser for ens målemuligheder på f.eks. nyhedsmail udsendt fra de almindelige systemer som Mailchimp?

Mød

Andreas Solgaard
Partner
Become
Andreas er partner i bureauet Become og ekspert i data. Andreas evner at formidle tung viden om data, teknik og analyser fra mange års erfaring med at undervise inden for særlig Google Ads og Analytics.

Praktisk

Hvornår?
Tirsdag den 8. februar 2022. Kom fra 8.30 til en kop kaffe og en croissant. Vi begynder kl. 9.00 præcist og slutter senest kl. 11.00.
 
Hvor?
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V

Hvad koster det?
Dette morgenmøde er gratis, men kræver tilmelding.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her.
Ved tilmelding accepterer du samtidig Kforums nyhedsmail. Du kan til enhver tid framelde dig, såfremt du ikke finder den relevant. 
Sådan finder du

Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V
Flere rabatter kan ikke kombineres.
15949 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Ledige pladser
Dato:
Tirsdag 8. februar 2022
Tidspunkt:
9.00-11.00
Sted:
Pris pr. deltager:
0 (ekskl. moms)
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Mød

Andreas Solgaard
Partner
Become
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.