Diversitet er vigtigt alle steder – også i kommunikationsbranchen

Gratis morgenmøde: Diversitet i kommunikation og branding – trampolin eller kviksand?

Diversitet er pludselig alle steder, også i kommunikationsbranchen. Hvilken værdi skaber diversitet egentlig? Hvordan skal det gribes an? Hvilken rolle spiller kommunikation og branding i dette nye paradigme? Og hvordan er det nu lige, det er med diversiteten i bureaubranchen?

Om eventen

Både den interne og eksterne kommunikation vil i meget nær fremtid skulle forholde sig til diversitet og inklusion. For nogle er arbejdet allerede i fuld gang, for andre er de to begreber stadig vanskelige helt at få greb om – både i ordets betydning, men også, hvordan det folder sig ud i kommunikation og marketing.
 
På dette morgenmøde dykker vi ned i begrebernes betydning og bliver klogere på, hvordan vi som kommunikations-, marketing- eller pressemedarbejdere arbejder med begreberne.
 
For hvor stor en del handler om handling, og hvor stor en del handler om kommunikation? Det er, som med klima, en afgørende vægtning.

Program

Velkomst
Ditte Havelund, Kforum
 
Hvordan og hvorfor taler vi om diversitet?
Marie Valentin Beck, rådgiver, Bureau M
 
Diversitet og inklusion er en driver for såvel innovation som organisationsudvikling og bæredygtig ledelse, mener Marie Valentin Beck, som rådgiver virksomheder i deres diversitetsstrategi.
 
Marie gør os klogere på begrebets egentlige betydning, og hvor den nye woke opmærksomhed kommer fra.
 
For diversitet og inklusion er kommet for at blive, og det kommer til at smitte af på kommunikationsfeltet, både internt og eksternt. Men hvordan griber vi det an, og hvordan sikrer vi, at det hænger sammen med virksomhedens egen diversitet? For som med klima er det afgørende, at kommunikationen afspejler den faktiske handling, ellers giver det ikke mening for målgruppen eller internt for medarbejderne.
 
Vi får også et indblik i nogle af de virksomheder, som er lykkedes med at kommunikere om diversitet.
 
 
Diversitet på den kreative måde
Morten Saxnæs, head of social and brand activation og partner i reklamebureauet & Co
 
I takt med, at flere og flere virksomheder og organisationer får øjne op for, hvor vigtigt fokus på diversitet og inklusion er, rykker det også ind på bureauerne og i arbejdet med kampagner. I hvert fald som en begyndende tendens.
Morten Saxnæs giver os et indblik i, hvordan man kan arbejde kreativt med diversitet, og hvordan omverdenens forventninger til diversitet og inklusion påvirker fremtidens kampagner.

Mød

 
Marie Valentin Beck
Rådgiver, Bureau M
 
 
 
Morten Saxnæs
Head of social and brand activation og partner, & Co

Praktisk

Hvornår?
Torsdag den 11. november 2021. Kom fra 8.30 til en kop kaffe og en croissant. Vi begynder kl. 9.00 præcist og slutter senest kl. 11.00.
 
Hvor?
Kforum
Gammel Kongevej 3E, 4. sal
1610 København V

Hvad koster det?
Dette morgenmøde er gratis, men kræver tilmelding.

Hvordan melder jeg mig til?
Tilmeld dig ved at udfylde felterne her.
Ved tilmelding accepterer du samtidig Kforums nyhedsmail. Du kan til enhver tid framelde dig, såfremt du ikke finder den relevant. 
Sådan finder du

Kforum, Gammel Kongevej 3E, 4. sal,
1610 København V
Flere rabatter kan ikke kombineres.
15634 kursister giver vores kurser:
4,4/5
Kun få ledige pladser
Dato:
Torsdag 11. november 2021
Tidspunkt:
9.00-11.00
Sted:
Pris pr. deltager:
0 (ekskl. moms)
Flere rabatter kan ikke kombineres.

Kontakt

Flere rabatter kan ikke kombineres.

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.