Ditte Ryvang Ditte Ryvang MarketingansvarligCand.mag. i kommunikation Karma: 121 (?) Forfatter: 9artikler 5indlæg Dos and don'ts til din k-strategi Hvordan kreerer og eksekverer du den perfekte kommunikationsstrategi – en strategi, der er aktuel og skaber de resultater, I har brug for? Det kan være en svær og uoverskuelig opgave at gå til. Og derfor er det vigtigt, at du kommer godt i gang. Læs med her, og få tips til, hvad du skal og ikke skal gøre. Don'ts Kringlede visioner og missioner: Det er nemt at falde i kliche-fælden – særligt, hvis du synes, det er svært at komme i gang med strategien. Prøv at være så konkret som muligt og undgå varm luft. For hvad mener I egentlig med "at leve for komplekse innovative løsninger bygget på brugerdrevet design"? Ingen fokus på problemet: Glem ikke at sætte fokus på jeres udfordring eller problem. Spørg dig selv: Hvilket problem skal strategien løse for din organisation? Og hvordan skaber du forbindelse mellem strategien og jeres forretningsmæssige målsætninger? Forveksle mål og strategi: Mål og strategi er ikke det samme, og derfor er det ikke en strategi, at I "vil vækste med 12 pct. i 2018" – det er et mål. Strategien er løsningen på problemet – hvordan vækster I? Dos Start med udfordringen: En god strategi handler om at løse problemer, så tag udgangspunkt i en klart defineret udfordring. Først når du ved, hvilken udfordring du gerne vil løse, kan du sætte handling bag ordene. Bestem formål og aktiviteter: Hvor skal I hen, og hvordan kommer I derhen? Få overblikket over den retning, din strategi skal tage og lave en konkret handlingsplan: hvilke kanaler, hvem gør hvad, og hvordan priorirerer I de forskellige opgaver i hverdagen? Stil altid spørgsmål: Hvorfor har vi brug for at blive mere synlige? Hvorfor har vi nødvendigvis behov for flere besøgende? Hvorfor er det en god idé at bruge Facebook? Hvorfor, hvorfor det? Giv din stemme 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 5 stemmer 4,4/5 Kommentarer Udvalgte job Presse og kommunikationskonsulentTelenorFrist: 8. martsStudentermedhjælperVELUX CommercialFrist: Send din ansøgning snarest muligtPressechefBUPLFrist: 8. marts kl. 10.00PraktikantVisitDenmarkFrist: Snarest muligtKommunikationschefVIVE - Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for VelfærdFrist: 4. marts kl. 12.00KommunikationskonsulentStyrelsen for PatientklagerFrist: 15. marts Se alle job Indryk job Onsdag 4. oktober 2017 Giv din stemme 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 5 stemmer 4,4/5 Få nyhedsbrev Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke. Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen. Tilmeld nyhedsbrev 47 JOBKommunikationsrådgiver og oversætter Se alle job Indryk job Kursus Facebook-annoncering: Skab målbare resultater Ledige pladser Se alle Bliv klogere Ugens profil Alexandra Monteau Alexandra Monteau er ny PR og Marketing Manager i bureauet Noun Media. Alexandra har flere års erfaring med kommunikationsgenren. Hun har blandt andet arbejdet med PR, sociale medier, content ma... Kforum kurser Lær at medietræne og bliv en bedre rådgiver Skab en sammenhængende PA- og PR-indsats Se alle Job Public Affairs Officer Frist: 20. februar kl. 12.00 Kommunikationsrådgiver og oversætter Frist: 13. marts Kommunikationschef Frist: 4. marts kl. 12.00 Se alle job Indryk job Kforum netværk K-kollege: Din kompetencegivende efteruddannelse i kommunikation K-netværk: Webansvarlige Se alle Speciale Mediernes realitet Se alle Kursus SoMe bootcamp Ledige pladser Se alle Bliv klogere Få nyhedsbrev Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke. Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen. Tilmeld nyhedsbrev
Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke. Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen. Tilmeld nyhedsbrev
Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke. Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen. Tilmeld nyhedsbrev
Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke. Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen. Tilmeld nyhedsbrev