Christian Brodersen


Christian Brodersen

Christian Brodersen

Karma: 0 (?)

Server dit indhold på et sølvfad

Vil du have mere succes med din content-marketing strategi? Så skal du være knivskarp på at præsentere dit indhold på en måde, der indgyder et positivt indtryk, allerede inden læseren går i gang med at nærlæse dit indhold. 

Content marketing er, og har længe været, en utrolig populær og effektiv måde at markedsføre sin virksomhed og produkter på. 
 
Godt og relevant indhold er ikke blot en effektiv måde at informere potentielle kunder om din virksomhed, ydelser eller produkter. Det er også en sublim måde at få en vigtig relation til dine kunder på. 
 
Når, eller hvis, du er tilpas god til at skabe indhold, vil dine læsere (forhåbentligt) opleve, at de ikke bare sidder og læser indhold, der i sidste ende er sælgende. For mig at se, bør alle, der skaber indhold, stræbe efter at producere indhold, der hjælper, ikke sælger. 
 
Salget skal nok komme, hvis bare du formår at hjælpe først. Forbrugere er nådesløse, men også taknemmelige. Du behøver på ingen måde lægge skjul på dine intentioner. 
 
Hvis du for eksempel skriver om balancebræt eller ribbe, bør du undgå at sælge det specifikke mærke eller model, men derimod formidle nyttig information om konceptet, fordele og ulemper.  
 
Det er langt bedre at være åben og gennemsigtig i forhold til hvad du som virksomhed eller enkeltperson får ud af deres trafik, så længe indholdet stadig er brugbart, og ikke tydeligt er skrevet for at sælge. 
 
Men lige meget, hvor godt indhold du producerer, vil du aldrig nogensinde kunne få det optimale ud af det, hvis ikke du også gør hvad du kan, for at dine læsere ikke bliver trætte og gabende, inden de overhovedet er begyndt på teksten. 
 
Dette er især et problem, hvis ikke man tager højde for, at langt over halvdelen af alle søgninger bliver foretaget på smartphones.
 
News flash. En mobil-skærm gør, at en tekst på bare 4 linjer lige pludselig virker meget lang og uoverskuelig. 
 
4 Linjer. Mere skal der ikke til, før at man som læser hopper ind på en ellers tiltalende metatekst, for derefter at hoppe direkte tilbage, fordi man ikke lige føler sig i humør til hvad der mest af alt virker som en roman.
 
Hvis du interesserer dig bare lidt for SEO, ved du formentligt, at netop denne adfærd er gift for dine rankings. Derfor bør du opbygge dine tekster, med henblik på at gøre det så nemt som muligt, for dine læsere at blive fanget og interesseret i dit indhold.  
 
  • Start med en fangende og retvisende overskrift. Husk, at alle hader clickbait! 
 
  • Redegør for, hvad din baggrund og/eller berettigelse til at kunne skrive dette indhold.
 
  • Svar herefter direkte på det, som dine læsere ønsker svar på. Hold det kort, konkret og overskueligt. Det er her du overbeviser din læser om, at vedkommende kan finde svar på det de søger her, og at du er i stand til at give et kvalificeret bud. 
 
  • Kom så med en intro til et uddybende svar. Det er efterfølgende, du går i dybden og uddyber dine svar, samt giver konklusionerne belæg og berettigelse.  
 
  • Når du er færdig med at dække det emne, som dine læsere er kommet for at blive informeret om, kan du med fordel gøre dig nogle tanker om, hvad man som læser ville have af relaterede spørgsmål, efter at have læst indlægget. Her kan du enten vælge at opremse spørgsmålene og give korte svar, eller også kan du linke til indhold der allerede eksisterer, meget gerne dit eget, som kunne være relevant. 
 
3 overvejelser før du begynder at spytte guldkorn
1. Med lidt god vilje og træning, kan du ved hjælp af de formateringsmuligheder, du formentlig har til rådighed, gøre din tekst langt mere spiselig, overskuelig og æstetisk nydelse. Suppler herudover også meget gerne med grafiske elementer, det virker!
 
2. Vær bevidst omkring hvilket sprog du benytter, hvor langt dit indhold er, og tilpas det til din målgruppe. Det er de færreste, der gider læse 3500 ord, fyldt med fagtermer, om hvor fantastisk en ny kaffemaskine er. 
 
3. Tag dig selv tilbage til folkeskolen, hvor efter bedste evne forsøgte at udfylde en side med så få ord som muligt. Brug masser af pauser og rigeligt med linjeafstand. 
 
 

Giv din stemme

6 stemmer
4,5/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

54 JOB

Senior Communication Consultant

Se alle job Indryk job

Job

Praktikant

Frist: 21. december

Copywriter

Frist: 5. januar

Praktikant til Public Affairs

Frist: 15. januar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.