Christian Brodersen


Christian Brodersen

Christian Brodersen

Karma: 0 (?)

Gratis værktøjer til søgeordsanalyse
 

De fleste, der arbejder med SEO, bruger søgeordsanalyser som selve fundamentet for deres eksekverende arbejde. I dette indlæg vil jeg komme ind på to værktøjer, der er yderst effektive til at lave en søgeordsanalyse. Og så er de endda gratis!

Herudover vil jeg klart forklare, hvorfor man ikke skal tage alle de data, man får fra søgeordsanalyseværktøjer, for gode varer.

De fleste arbejder ud fra den betragtning, at et godt stykke SEO-arbejde starter med en god og grundig søgeordsanalyse. Blandt andet fordi, at man derved undgår at spilde arbejde på søgeord der alligevel ikke er nogen attraktiv søgevolumen på.

Dog vil jeg gerne erklære mig delvist uenig i denne betragtning. Mange værktøjer, der bruges til søgeordanalyser, er nemlig ikke 100 procent pålidelige. Selvom man til tider kan få talgknopper i hele hovedet af ren frustration over dette, er det ikke desto mindre sandt.

Det er standard, at man kan se en estimeret søgevolumen på ethvert søgeord i de forskellige værktøjer. Min erfaring viser desværre, at disse estimater til tider langt fra er retvisende.

Derfor skal du være varsom med at basere hele din SEO-indsats på disse estimerede søge-volumer, men derimod tage de data, du får givet, med et gran salt.

Når det er sagt, kan søgeordsanalyser, såfremt de er korrekt udarbejdet, være guld værd og et solidt fundament for en succesfuld SEO-indsats.

To anbefalelsesværdige værktøjer, der er gratis

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner er en af Googles egne værktøjer, der er gratis. Dette værktøj giver dig et estimat på antallet af søgninger på det søgeord, du indtaster. Det gode ved dette værktøj er, at det er ekstremt brugervenligt, nemt at navigere i og gennemskueligt.

Answer The Public

Der er utroligt mange, der laver deres søgninger i form af spørgsmål. Dette kan man altså udnytte, ved at besvare disse hyppigt stillede spørgsmål.

Answer The Public giver dig mulighed for at få et overblik over, hvilke spørgsmål folk søger på. Det eneste man skal gøre er at skrive et søgeord. Herefter vil du få vist en lang række spørgsmål, hvor dette søgeord indgår. Disse spørgsmål er naturligvis spørgsmål, der ofte bliver stillet til Google.

Værktøjet er ekstraordinært godt til at danne sig et overblik over, hvilke spørgsmål du kan få trafik fra.

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

55 JOB

Head of Communication

Se alle job Indryk job

Job

Media Relations Manager

Frist: 3. december

Digital Officer

Frist: 2. december

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 25. november kl. 10.00
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.