Workshop om krisekommunikation

Skrevet af

Redaktionen Kforum

935 artikler

57 indlæg

Workshop

om

krisekommunikation

 

d.27 maj

havnegade 39, kbh.k.


 Hvordan finder jeg frem til havnegade 39?

 

 Kontaktperson: Timme Bisgaard Munk, mobil: 31214011

 

Programmet:
 
Kl. 9.00 – 10.00 (start kl. 9 præcist)

 

Velkommen, v. Timme Bisgaard Munk, Kforum.

 

Chef for intern kommunikation Anders Schroll Lundbeck - Kriseberedskab og issues management
i Lundbeck A/S.

 

  slides (ikke tilgængeligt online)

 

Kort øvelse: “Think As The Assassin – eller de ti værste ting der kan ske.”

 

 Think As The Assassin

 

Opsamling og kort diskussion

 

Kl. 10.00 – 11.00

 

Værktøjer & virkemidler i virksomhedens kriseberedskab
Timme Bisgaard Munk, Kforum & Rasmus Kjærgaard Rasmussen, CBS Center for Kommunikation. Gennemgang af krisemanualens grundelementer.

 

 slides 

 

Kort pause

 

Kl. 11.00 – 12.00

 

Introduktion af GMO-casen ved Timme Bisgaard Munk &
Rasmus Kjærgaard Rasmussen.

 

 slides (ikke tilgængelig endnu)

 

Gruppearbejde: Anvendelse af krisemanualen på GMO-casen.
Præsentation af resultater af gruppearbejde med krisemanual.

 

Kl. 12.00 – 12.45: Frokostpause
 
Kl. 13.00 – 13.45

Apologi eller undskyldning – retoriske redskaber til krisekommunikation og krisemanualen, ved Timme Bisgaard Munk & Rasmus Kjærgaard Rasmussen.

 

  slides (ikke tilgængelig endnu)

 

Case: Henriette Kjær, Wall Mart, Chrysler, Toshiba & IBM.

 

Kl. 13.45 – 14.00: Kaffe og kage

 

Kl. 14.00 – 14.45

Kommunikationsrådgiver Markela Deodopoulos, Novo Nordisk
Erfaringer med kriseberedskab og kriseledelse fra Novo Nordisk & Arriva.
 
Kl. 14.45 – 15.10
Spørgsmål til opsamling på dagens workshop

 

Baggrundsmateriale til kurset


 Tilmeldte til Workshoppen

 

 Think As The Assassin

 

 Dilemmaer i krisekommunikation

 

 Casen: Danske Bank - krisens starter 

 

 Casen: Danske Bank -Strarups nedbrud

 

 Casen: Merril Lynch - typer af undskyldninger

 

 Casen: Mercedes - A Class bilen

 

 Casen: De forgiftede colaer i belgien

 

 The Hidden Crisis in Product Harm Crisis Management

 

 Kjær om krisekommunikation

 

 Retorik & krisekommunikation

 

 Speciale: Internettet i krisekommunikation

 

 Harvard Business Review: Preparing For Evil

Relaterede artikler

Internettet i nøglerolle i virksomheders krisekommunikation - Besøgstallene på virksomhedernes hjemmesider svinger som seertallene hos CNN. I krisesituationer kan interessen blive s...
Retorik og krisekommunikation - Ord som ‘krise’, ‘krisestyring’ og ‘krisekommunikation’ er i de senere år blevet et evigt aktuelt emne. På K-forum sætte...
Fra asken til ilden – pressechef om kriser og kommunikation - Medicinalvirksomheden Lundbeck er gået fra asken til ilden, hvad angår presseomtale. Fra 1980 til 1998 var der 63 oversk...
Den dobbelte krise - Selv om 80 ud af 100 danske virksomheder i dag har en kriseplan, kan man som erhvervsleder ikke blot læne sig tilbage i ...
Speciale: Hvad lærte Lego af Maorierne? - Issues Management in Multicultural Stakeholder Environments - Europæiske virksomheder skal have en kulturel forståelse for de involverede stakeholdere i en debatsag, hvis deres issue...
Krise uden bismag af katastrofe - Hvis du overvejer, hvordan du skal reagere, når skaden er sket, så er det for sent! For en virksomhed gælder det om at v...
Krisen er et barn af firserne - Krisens anatomi er udgangspunktet for Winni Johansens og Finn Frandsens arbejde med kriser i virksomheder. Samtidigt har...
Internettets rolle i virksomheders kriser - Global rækkevidde, fri publicering og den lette tilgang til informationer af enhver art er egenskaber, der gør Internett...
Dørmåtte for det manglende kriseberedskab - Et nyt studie af konsekvenserne af virksomheders kriser viser, at hele 25 procent af virksomheder, der er eller har være...
Forsvarets krisekommunikation - Forsvarets skal fremover være bedre til at håndtere mediekriser. Dette afsløres i en netop offentliggjort rapport som Fo...
Imagegenoprettelse som krisekommunikation - Tavshed, bortforklaringer og løgne udgør den største trussel mod politikerens image. Selv meget erfarne politikere har i...
Kjær om krisekommunikation - Alle kan komme ud for kriser, med eller uden egen skyld, og for de mest udsatte vil kriser blive mere reglen end undtag...
Branchens tavse viden - Hvad har journalister og akademikere til fælles? Begge faggrupper bejler i stigende grad til kommunikationsbranchen. Ny ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

42 JOB

Analysechef

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsrådgiver

Frist: 12. oktober

Kommunikationskonsulent

Frist: 21. september kl. 12.00

Presserådgiver

Frist: 29. september
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.