Wonderful Copenhagen

Skrevet af

Nina Lusty

62 artikler

0 indlæg

Turisterhvervet har i flere år oplevet en vækst på cirka fem procent årligt. Aftagende vækst på de internationale rejsemarkeder og skærpet konkurrence om storbyturisterne har imidlertid fået hovedstadens turistorganisation Wonderful Copenhagen til kun at forvente en årlig vækst på to procent i perioden 2003 til 2005.

Hovedstadens vækst i omsætningen på i alt seks procent over de næste tre år svarer til en meromsætning på 700 millioner kroner og 900 nye job. Wonderful Copenhagen har dog store forhåbninger til udviklingen i ferieturismen på nærmarkederne. Organisationens nye strategi, Alliancer for vækst, sætter fokus på fire områder; ferieturisme, storbyferier, krydstogt og erhvervsturisme. Administrerende direktør Lars Bernhard Jørgensen fra Wonderful Copenhagen fremhæver, at international kongresturisme, krydstogtturisme og storby-ferier er et særkende for Danmark. Han forestiller sig, at Købehavn skal være en af de 10 mest efterspurgte destinationer i Europa for storbyferier.
ErhvervsBladet 03-07-2003

Relaterede artikler

Danmark som mærkevare - Mærkevaren er blevet allestedsnærværende i det offentlige rum. Stadig flere områder bliver inddraget af mærkevaren i fo...
Dark Tourism - I de senere år har begrebet ’dark tourism’ for alvor rodfæstet sig i oplevelses-, turisme- og kulturbranchen. Det er ske...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

31 JOB

Knivskarp kommunikatør

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsstudent

Frist: Tiltrædelse snarest muligt

Teamleder

Frist: 5. marts kl. 9.00

Formidlings- og kommunikationskonsulent

Frist: Hurtigst muligt
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.