Virus-marketing vinder indpas

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

De digitale medier åbner mulighed for en ny form for markedsføring: virus-marketing eller viral-marketing.

Konceptet går ud på, at forbrugerne selv gør arbejdet ved at sprede reklamebudskabet gennem mailinglister til venner, familie og kolleger, altså en effektiv mund-til-mund metode på internettet. Sådan lyder forklaringen fra forskningsassistenten ved Instituttet for Fremtidsforskning, Jacob Jaskov. Der skal dog være et kraftigt incitament for at få folk til at videresende reklamemails eller anbefale sites. Det kan være en præmie, en lille gave eller muligheden for at deltage i en konkurrence.

Ifølge Jacob Jaskov er det dog ikke alle budskaber, der kan spredes gennem viral-marketing. Det skal være vedkommende, underholdende og af god kvalitet, ellers gider folk ikke sende det videre til deres venner. Derfor skal koncepterne være meget kreative, vurderer forskningsassistenten.

Kilde: Jyllands-Posten 18-10-01

Relaterede artikler

Støt brysterne - På blot fire uger har Kræftens Bekæmpelse indsamlet over 660,000 kr. til forskning i brystkræft. Succesen skyldes, at fo...
Buzz marketing virker ikke fortæl det til dine venner - Ny undersøgelse sætter spørgsmålstegn ved hypen omkring buzz marketing og konkluderer, at dette værktøj ikke altid er de...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

23 JOB

Kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Pressechef

Frist: 20. maj kl. 10.00

Praktikant

Frist: Hurtigst muligt

Kommunikationskonsulent

Frist: 17. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.