Virksomhederne skal skabe værdierne i det danske samfund

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Virksomhederne er den vigtigste kilde til at påvirke samfundet. Sådan lyder det fra filosoffen, forfatteren og foredragsholderen Mads Storegaard Jensen.

Han mener, at den politiske og kulturelle elite har mistet evnen til nytænkning og til at finde løsninger. Derfor skal nye idéer til værdidebatten i det danske samfund komme fra virksomhederne. Det kræver, at virksomhederne tager sig selv alvorligt og bruger energi på netop at slå tonen an i værdidebatten, lyder opfordringen fra Mads Storegaard Jensen. Han fremhæver, at ingen virksomheder i dag er i tvivl om, at de skal bidrage til det omgivende samfund. At nogle virksomheder stræber efter et image som socialt ansvarlige, moderne og multietniske for at skabe markedsføring, gør ikke så meget, vurderer Mads Storegaard Jensen.

ErhvervsBladet 14-01-02

Relaterede artikler

Stigende fokus på virksomheders sociale ansvar - Det hedder Corporate Social Responsibility eller bare CSR. Virksomheder er ikke længere attraktive blot fordi de er økon...
Beyond Moralizing - Corporate Social Responsibility and Business Ethics are coming of age in business practice and as a teaching and researc...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

25 JOB

Studentermedhjælp

Se alle job Indryk job

Job

Pressechef

Frist: 20. maj kl. 10.00

Praktikanter til efteråret

Frist: Hurtigst muligt

Praktikant

Frist: 10. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.