Virksomhederne opruster deres eget lobbyarbejde

Danske virksomheder vil ikke kigges i kortene, når de har brug for at påvirke politikere og myndigheder. Derfor bruger de i stadig mindre grad de traditionelle erhvervsorganisationer, når der skal laves lobbyisme.
af Observer


 Det er ikke længe siden, at det blev betragtet som odiøst, hvis en virksomhed selv kontaktede myndigheder og politikere for at få ændret bestemte forhold. En ny undersøgelse fra Center for Ledelse foretaget blandt større og mindre virksomheder viser, at næsten hver tredje af de adspurgte virksomheder, benytter sig af direkte kontakt til politikere og myndigheder. 54 procent af virksomheder i undersøgelsen plejer deres kontakter til politikere og myndigheder ved at kontakte dem mindst én gang om måneden med lobbyarbejde for øje.
Jyllands-Posten/Morgenavisen 04-05-2005

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også