Virksomhederne opruster deres eget lobbyarbejde

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Danske virksomheder vil ikke kigges i kortene, når de har brug for at påvirke politikere og myndigheder. Derfor bruger de i stadig mindre grad de traditionelle erhvervsorganisationer, når der skal laves lobbyisme.


 Det er ikke længe siden, at det blev betragtet som odiøst, hvis en virksomhed selv kontaktede myndigheder og politikere for at få ændret bestemte forhold. En ny undersøgelse fra Center for Ledelse foretaget blandt større og mindre virksomheder viser, at næsten hver tredje af de adspurgte virksomheder, benytter sig af direkte kontakt til politikere og myndigheder. 54 procent af virksomheder i undersøgelsen plejer deres kontakter til politikere og myndigheder ved at kontakte dem mindst én gang om måneden med lobbyarbejde for øje.
Jyllands-Posten/Morgenavisen 04-05-2005

Relaterede artikler

Aggressiv lobbyisme i EU - Der er behov for mere åbenhed i EU. Aggressiv lobbyisme, som den fx kommer til udtryk i form af korruption, er et stort ...
Vil du stå i et lobbyistregister? - Lobbyisterne stortrives med masser af indflydelse og frie arbejdsbetingelser. Men måske er lobbyisternes guldalder snart...
Lobbyismens lommebog - Lobbyisme og public affairs er påvirkning, der virker. Men hvordan gør man det egentligt godt? Det har en ny bog af to l...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

37 JOB

Pressekonsulenter

Se alle job Indryk job

Job

Communication Manager

Frist: Hurtigst muligt

praktikanter

Frist: Hurtigst muligt

Juniorkonsulenter

Frist: 1. november
Se alle job Indryk job

Kursus

Skærp dit pitch, og styrk dine presserelationer

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.