Viral Marketing: budskaber der smitter

Skrevet af

Redaktionen Kforum

909 artikler

57 indlæg

Mange virksomheder oplever, at forbrugere bliver sværere og sværere at nå med traditionelle reklamekampagner, og at det er mere krævende at trænge igennem reklamestøjen.I takt med denne udvikling er det efterhånden kun de store virksomheder, som økonomisk kan være med. Derfor vælger mange virksomheder at udfordre vanetænkningen og prøver at udtænke en mere original og effektiv måde at møde forbrugere på i dagens postmoderne samfund. Dette er tankegangen bag fænomenet viral marketing, som blev introduceret første gang i midten af 1990'erne.

På trods af at større internationale virksomheder har haft succes med at gennemføre virale kampagner, har viral marketing, specielt i Danmark,  levet lidt af en skyggetilværelse i sammenligning med traditionel markedsføring.Det kan være afgørende, at virksomheder formår at anvende  viral marketing på den mest effektive måde, og i specialet søges det klarlagt hvordan viral marketing med fordel kan anvendes.

 

 Læs specialet om Viral Marketing fra CBS her

 

Specialet er skrevet på cand.ling.merc studiet på Handelshøjskolen i
København i samarbejde mellem Mette Hansen og Lisbeth Gramkow
Jacobsen. For spørgsmål og kommentarer kan de træffes på mail og
telefon: Mette Hansen: 26 68 46 54 og mhansen@dk.groupeseb.com
Lisbeth Gramkow Jacobsen: 40 80 44 60 og lisbethgramkow@gmail.com

Relaterede artikler

Buzz marketing virker ikke fortæl det til dine venner - Ny undersøgelse sætter spørgsmålstegn ved hypen omkring buzz marketing og konkluderer, at dette værktøj ikke altid er de...
De 10 mest populære virale film nogensinde - Kforum bad Firmaet Goviral gennemgå de 10 mest populære virale film nogensinde og forklare, hvorfor de virker. Opskrifte...
Valgets vigtigste virale videoer - Som aldrig før har den amerikanske valgkamp været inficeret med virale videoer. For og imod den ene og den anden. Listen...
Retweet speed - Aldrig har så mange delt så meget, så let. Aldrig har spredningens hastighed og omfang været større. Kun hvis det linkes...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

42 JOB

PR-rådgiver

Se alle job Indryk job

Job

Studentermedarbejder

Frist: 15. december

PR-rådgiver

Frist: Hurtigst muligt

Seniorrådgiver

Frist: 3. januar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.