Vi vil bade i luksus

New Luxery er navnet på en ny trend: Forbrugerne vil have luksusvarer - dyre vare med masser af prestige. Modsat Old Luxery byder New Luxery på et moderne massemarked. Eksempelvis ejer næsten alle 55 millioner japanske kvinder en Louis Vuitton-taske til over 5.000 kroner, skriver Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin.
af Anne Sophia Hermansen


Derfor satser flere danske virksomheder på ambitiøs vækst, og overordnet set har de danske virksomheder med traditioner for design og fleksibilitet muligheder i luksusvareindustrien. Det vurderer en af verdens førende eksperter, vicepresident i konsulentvirksomheden InterCorporate i Milano Armando Branchini. Han peger på Royal Copenhagen, Georg Jensen, Bing & Grøndahl samt B&O som interessante brands. Han fremhæver dog, at de etablerede luksusmærker ikke er nogen garanti for, at der bliver skabt nye luksusmærker. For det kræver dels et større hjemmemarked end det danske, dels at de danske virksomheder flytter fokus fra produkter til midten af markedet, vurderer Armando Branchini.
Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin 14-06-2004

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også