Vi vil bade i luksus

Skrevet af

Anne Sophia Hermansen

71 artikler

0 indlæg

New Luxery er navnet på en ny trend: Forbrugerne vil have luksusvarer - dyre vare med masser af prestige. Modsat Old Luxery byder New Luxery på et moderne massemarked. Eksempelvis ejer næsten alle 55 millioner japanske kvinder en Louis Vuitton-taske til over 5.000 kroner, skriver Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin.


Derfor satser flere danske virksomheder på ambitiøs vækst, og overordnet set har de danske virksomheder med traditioner for design og fleksibilitet muligheder i luksusvareindustrien. Det vurderer en af verdens førende eksperter, vicepresident i konsulentvirksomheden InterCorporate i Milano Armando Branchini. Han peger på Royal Copenhagen, Georg Jensen, Bing & Grøndahl samt B&O som interessante brands. Han fremhæver dog, at de etablerede luksusmærker ikke er nogen garanti for, at der bliver skabt nye luksusmærker. For det kræver dels et større hjemmemarked end det danske, dels at de danske virksomheder flytter fokus fra produkter til midten af markedet, vurderer Armando Branchini.
Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin 14-06-2004

Relaterede artikler

Snobmoddities & Counter-googling - Synes du, at online oxygen hører til dit being space? Counter-googler du dine snobmoddities, eller er du til no frills c...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

38 JOB

Kommunikatør

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationsrådgiver

Frist: 4. juli kl. 12.00

Pressechef

Frist: 30. juni

Head of Retention & Martech

Frist: 6. juli
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.