Værdiledelse af Danmark?

Det er tydeligt, at der er stor interesse på Kommunikationsforum for branding, storytelling og værdiledelse. Det er måske ikke så mærkeligt, når man tænker på, hvor mange der arbejder med det rundt omkring på arbejdspladserne – eller står for at skulle i gang med det. Samtidig er det påfaldende så lidt interesse, der er for politisk kommunikation på sitet.

Også selv om der i andre medier kører hede debatter om integration, om det uretfærdige i 68’er-generationens vellevned betalt af den forudgående og den efterfølgende generation – for slet ikke at tale om debatten om statsministerens såkaldte værdidebat.

Jeg kunne godt tænke mig at slå et par fluer med et smæk ved at invitere til en debat om værdiledelse af landet.

Kan det lade sig gøre at tænke i værdiledelsesbaner, når det er et land, det drejer sig om? Hvad taler for, og hvad taler imod? Kan emnet drøftes uden på forhånd af affærdige det med, at danskerne er for mange med for markant forskellige baggrunde og alt for forskellige dagsordener?

Hvordan skulle processen i givet fald se ud? Hvilke tiltag i dag kan oversættes til værdiledelsestermer? Mange kan blive enige om, hvilken rolle historiske løsninger som andelsbevægelsen og folkehøjskolerne har spillet, men hvad kunne spille lignende roller i dag? Hvilken rolle spiller uddannelsesinstitutionerne? Hvilken rolle spiller hellige tekster som Grundloven?

Spørgsmålene er mange, og der vil dukke flere op. Men svarene skulle både kunne bruges til at gøre hinanden klogere på værdiledelse og til at diskutere begrebets muligheder principielt. Så hvem vil lege med? Hvem vil være med til at føre lørdags-aften-rødvins-diskussionen-i-venners-lag over i et fagligt forum?



Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også