Værdien af kommunikation?

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

En af tidens allervigtigste ledelsesopgaver foregår med bind for øjnene. Kun et fåtal af de danske kommunikationschefer måler systematisk deres indsats.

Kommunikationsbranchen, der kæmper en heroisk kamp for at blive mere professionel, er stadig kun på begynderstadiet. Selv om både den private og den offentlige sektor investerer store summer i kommunikationsmedarbejdere, er det alligevel kun halvdelen af kommunikationscheferne, som kender effekten af deres eget arbejde. Det viser en rundspørge, som Ugebrevet Mandag Morgen har foretaget blandt 310 udvalgte medlemmer af Ugebrevets kommunikationspanel. Manglende systematiske effektmålinger og dokumentation af, om en kampagne overhovedet er pengene værd, peger på, at kommunikation opfattes som en alt for flyvsk størrelse til at blive taget alvorligt, og undersøgelsens konklusion er derfor, at en af tidens allervigtigste ledelsesopgaver foretages med bind for øjnene. Det gør ikke kommunikationsfolkenes arbejdsbetingelser nemmere, siger Tine Staun Petersen, vicekontorchef og leder af kommunikationsafdelingen i Uddannelses- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune. Hun spørger kort og kontant: Hvordan skal vi kunne udvikle kommunikationsfaget systematisk, hvis vi ikke foretager effektmålinger?

Ugebrevet Mandag Morgen 29-03-2004

Relaterede artikler

Kommunal corporate communication - Der er tryk på kedlerne i det kommunale maskinrum. Kommunerne er i fuld gang med at udmønte de 49 love, der tilsammen ud...
Hvad der måles, bliver gjort - What Gets Measured Gets Done, siger man derude. Og dermed menes, at målinger holder jer fokuseret på det væsentlige. Kom...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

42 JOB

Grafisk konsulent

Se alle job Indryk job

Job

Webredaktør

Frist: 14. marts

Presserådgiver

Frist: 23. marts

Kommunikationskonsulent

Frist: 18. marts
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.