Det gode samarbejde med et kommunikationsbureau kan være altafgørende for din og din afdelings succes, mens det forkerte bureauvalg kan føre til forkerte og forsinkede projekter med katastrofale konsekvenser for din organisation, afdeling og dit job. Men hvordan vælger du det rette bureau? Hvilke kriterier skal du basere din udvælgelse på? Og hvordan får du et godt samarbejde, når kontrakten endelig er skrevet under?
Donald Nekman, stifter af Donald Nekman Communication
Consultancy, har lavet en praktisk guide til, hvordan du
vælger det rette kommunikationsbureau. Der er mange
overvejelser at gøre sig, for eksempel:
- Skal man bruge interne eller eksterne
samarbejdspartnere?
- Skal man bruge et allround-bureau eller flere specialiserede
bureauer? (Ingen er gode til det hele.)
- Hvilke kompetencer og styrkeområder skal bureauet
besidde?
- Hvilken samarbejdsform ønsker man med bureauet?
- Skal bureauet have erfaring med branchen, man er i?
- Hvad betyder bureauets størrelse for dig? (Vil man
være dominerende kunde?)
Donald Nekman kommer med konkrete forslag til, hvordan man finder
den rette samarbejdspartner, samt yderst brugbare overvejelser i
forbindelse med udvælgelsesprocessen i form af
bureaukonkurrencer, bureaubesøg og interviews.
Læs
hele Donald Nekmans guide til valg af bureau her.