Vælg bureau bedre

Det gode samarbejde med et kommunikationsbureau kan være altafgørende for din og din afdelings succes, mens det forkerte bureauvalg kan føre til forkerte og forsinkede projekter med katastrofale konsekvenser for din organisation, afdeling og dit job. Men hvordan vælger du det rette bureau? Hvilke kriterier skal du basere din udvælgelse på? Og hvordan får du et godt samarbejde, når kontrakten endelig er skrevet under?

Donald Nekman, stifter af Donald Nekman Communication Consultancy, har lavet en praktisk guide til, hvordan du vælger det rette kommunikationsbureau. Der er mange overvejelser at gøre sig, for eksempel:

  • Skal man bruge interne eller eksterne samarbejdspartnere?
  • Skal man bruge et allround-bureau eller flere specialiserede bureauer? (Ingen er gode til det hele.)
  • Hvilke kompetencer og styrkeområder skal bureauet besidde?
  • Hvilken samarbejdsform ønsker man med bureauet?
  • Skal bureauet have erfaring med branchen, man er i?
  • Hvad betyder bureauets størrelse for dig? (Vil man være dominerende kunde?)


Donald Nekman kommer med konkrete forslag til, hvordan man finder den rette samarbejdspartner, samt yderst brugbare overvejelser i forbindelse med udvælgelsesprocessen i form af bureaukonkurrencer, bureaubesøg og interviews.

Læs hele Donald Nekmans guide til valg af bureau her.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også