Udlændingepakke kan skade turismen

Den nye regerings udspil om udlændinge har mødt kritik i udlandet. Danmark har generelt et ry for venlighed, åbenhed og gæstfrihed, og som følge heraf er turisterhvervet herhjemme følsomt. - Derfor skal der ikke så meget til, før den internationale presse kaster sig over os, fortæller Lars Sandahl Sørensen fra Danmarks Turistråd.
af Charlotte Rau Jacobsen

Lars Sandahl Sørensen vurderer ikke, at den negative presseomtale endnu har haft negativ indflydelse, men han advarer om, at der på sigt kan komme en økonomisk større skadevirkning. På baggrund af den megen negative omtale i udlandet bliver Wonderful Copenhagens nye markedsføringskampagne af København kritiseret fra ekspertside for at være dårligt timet. København skal markedsføres under betegnelser som fri, tilgængelig, hjertevarm, levende og menneskelig, og det er faldet kritikerne for brystet, især på grund af tidspunktet tæt på offentliggørelsen af udlændingepakken. Stiig Helgens fra Interprise Brandhouse havde hellere set den om to til tre måneder, ”når situationen er anderledes”, mens kommunikationsrådgiveren Henrik Byager ser uheldige konsekvenser i form af, at konferencer og kongresser måske går København forbi.
ErhvervsBladet 22-01-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også