Udlændingepakke kan skade turismen

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Den nye regerings udspil om udlændinge har mødt kritik i udlandet. Danmark har generelt et ry for venlighed, åbenhed og gæstfrihed, og som følge heraf er turisterhvervet herhjemme følsomt. - Derfor skal der ikke så meget til, før den internationale presse kaster sig over os, fortæller Lars Sandahl Sørensen fra Danmarks Turistråd.

Lars Sandahl Sørensen vurderer ikke, at den negative presseomtale endnu har haft negativ indflydelse, men han advarer om, at der på sigt kan komme en økonomisk større skadevirkning. På baggrund af den megen negative omtale i udlandet bliver Wonderful Copenhagens nye markedsføringskampagne af København kritiseret fra ekspertside for at være dårligt timet. København skal markedsføres under betegnelser som fri, tilgængelig, hjertevarm, levende og menneskelig, og det er faldet kritikerne for brystet, især på grund af tidspunktet tæt på offentliggørelsen af udlændingepakken. Stiig Helgens fra Interprise Brandhouse havde hellere set den om to til tre måneder, ”når situationen er anderledes”, mens kommunikationsrådgiveren Henrik Byager ser uheldige konsekvenser i form af, at konferencer og kongresser måske går København forbi.
ErhvervsBladet 22-01-02

Relaterede artikler

Dark Tourism - I de senere år har begrebet ’dark tourism’ for alvor rodfæstet sig i oplevelses-, turisme- og kulturbranchen. Det er ske...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

Content Communication Specialist

Se alle job Indryk job

Job

Barselsvikariat som kommunikations- og pressekoordinator

Frist: 16. oktober

Praktikanter

Frist: Vi holder samtaler løbende.

KOMMUNIKATIONSCHEF

Frist: 23. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.