Tvivl om tv-reklamernes effekt

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Tv-reklamer har ikke længere samme tiltrækningskraft, og det har allerede fået konsekvenser i udlandet.
Verdens største annoncør, Procter & Gamble, har besluttet ikke længere at købe tv-reklamer på forhånd eller indgå årskontrakter. Firmaet, der sidste år brugte 2,5 milliarder dollar på tv-reklamer i USA, vil i stedet bruge pengene på product placement. Og tendens er den samme blandt andre topannoncører, lyder meldingen fra USA's brancheblade. Turen er også kommet til Europa, hvor Heineken har droppet tv-annonceringen i Storbritannien. Bryggeriet satser i stedet på sponsorering af sport samt tilstedeværelse direkte i købssituationen. Det er nu ikke et farvel til tv for altid, vurderer Heinekens administrerende direktør, Rob Marijnen, som for eksempel fortsætter sponsoreringen af European Champions League. I Danmark er der intet, det tyder på et fravalg af tv-mediet. Annoncerne forventes at stige tre til fem procent i år, og TV 2 melder om rekordomsætning på 150 millioner kroner i september.
Berlingske Tidende 24-10-2005

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Global Communication and Media Relations Manage

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.