Tv-reklamer skal effektivisere annoncering på nettet

Skrevet af

Ikke angivet

339 artikler

0 indlæg

Annoncører går nu nye veje for at få internetbrugernes opmærksomhed efter at bannerannoncernes minimale effekt synes at være et fact. Det er dog så som så med det nye, for den "nye" metode er i virkeligheden en gammel kending: tv-reklamer.

Et af de første sites med tv-annoncer bliver forbes.com, som netop har indgået et samarbejde med teknologivirksomheden Zebus Group. Adm. direktør for Forbes, Jim Spanfeller, udtrykker stor tillid til nettets tv-reklamer, men afviser dog, at den nye annonceringsform vil udkonkurrere andre typer web-annoncering.

 

"Tv-annoncer på internettet er det bedste af to verdener. De har tv-mediets styrke og printmediets informationsrigdom. De tillader, at brugerne klikker direkte videre til annoncørens website - en målrettet markedsføring, som er endnu bedre end direct mail", siger Jim Spanfeller.

 

Reklameanalytiker Jim Nail fra Forrester Research tror ikke på tv-reklamer på nettet og spår dem en kort levetid. Deres forstyrrende karakter vil irriterer brugerne og få dem til at ignorere dem, forudser han.

 

Kilde: www.newsbytes.com

 

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Public Affairs Specialist

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.