Tv-reklamer skal effektivisere annoncering på nettet

Annoncører går nu nye veje for at få internetbrugernes opmærksomhed efter at bannerannoncernes minimale effekt synes at være et fact. Det er dog så som så med det nye, for den "nye" metode er i virkeligheden en gammel kending: tv-reklamer.

Et af de første sites med tv-annoncer bliver forbes.com, som netop har indgået et samarbejde med teknologivirksomheden Zebus Group. Adm. direktør for Forbes, Jim Spanfeller, udtrykker stor tillid til nettets tv-reklamer, men afviser dog, at den nye annonceringsform vil udkonkurrere andre typer web-annoncering.

 

"Tv-annoncer på internettet er det bedste af to verdener. De har tv-mediets styrke og printmediets informationsrigdom. De tillader, at brugerne klikker direkte videre til annoncørens website - en målrettet markedsføring, som er endnu bedre end direct mail", siger Jim Spanfeller.

 

Reklameanalytiker Jim Nail fra Forrester Research tror ikke på tv-reklamer på nettet og spår dem en kort levetid. Deres forstyrrende karakter vil irriterer brugerne og få dem til at ignorere dem, forudser han.

 

Kilde: www.newsbytes.com

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job