Trust us - top 50

Skrevet af

Redaktionen Kforum

900 artikler

57 indlæg

Novo Nordisk ligger nummer 2 når SustainAbility kårer verdens top 50 udi kunstarter som etik og bæredygtighed i “Trust Us - The Global Reporters 2002 Survey of Corporate Sustainability Reporting”.

Undersøgelsen fra SustainAbility viser hvem der bedst lever op til den tredobbelte bundlinje.

K-forum har fået lov at bringe de indledende dele af rapporten – herunder:

  • Executive Summary
  • Forewords
  • Introduction


    Korte uddrag:
    The Johannesburg Declaration
    "The World Summit on Sustainable Development (WSSD) in Johannesburg confirmed the need to engage business as part of the solution to the sustainable development challenges we face in the world. At the same time, news of corporate scandals earlier in the year heightened the debate on corporate responsibility and accountability. It was therefore no surprise when the Johannesburg Declaration called for ‘private sector corporations to enforce corporate accountability’. Clearly the focus on ‘trust’ in the 2002 Global Reporters Survey is a timely one."

    Trust Us
    "Trust Us, which summarizes the findings of the 2002 Global Reporters survey, aims to identify and classify best practice in corporate accountability across the triple bottom line (TBL) of sustainable development. The spotlight is on 100 sustainability and corporate social responsibility (CSR) reports from around the world, with the Top 50 subjected to an in-depth benchmarking. In addition, we analyze current reporting across industry clusters and in terms of emerging ‘hot topics’."


  • Relaterede artikler

    Tager de selv den rigtige medicin? - Den farmaceutiske industri har endnu ikke har fået øjnene op for strategisk branding som et middel til at tilføre den sa...
    Is the Business of Business Business? - Fremtidens firma har ikke en, men tre forskellige bundlinjer. Den tager et socialt ansvar og kæmper for at gøre jorden t...
    Det betaler sig at være ansvarlig - At drive virksomhed handler om at tjene penge. Hos Novozymes er holdningen, at det ikke er i modstrid med at udvise omta...
    Regnskaber for immaterielle værdier - Det blomstrer med nye regnskabsformer der skal inddrage de immaterielle værdier i virksomheden. På ”Center for værdier i...
    Stigende fokus på virksomheders sociale ansvar - Det hedder Corporate Social Responsibility eller bare CSR. Virksomheder er ikke længere attraktive blot fordi de er økon...
    Beyond Moralizing - Corporate Social Responsibility and Business Ethics are coming of age in business practice and as a teaching and researc...
    Formidling af CSR - Al troværdighed omkring arbejdet med CSR forudsætter, at der er en synlig og logisk kobling til virksomhedens forretning...
    Adgangskort til corporate branding - Corporate branding er en strategisk ledelsesopgave. Adgangskortet er en systematisk proces, der kræver organisatorisk in...
    Den etisk forsvarlige reklame - Formålet med denne artikel er at klargøre de vigtigste elementer i det, man kan kalde etisk forsvarlig markedsføring (mh...
    Den gode forretning - På bagsiden af bogen Den gode forretning er der et foto af et vægmaleri. Vægmaleriet er en reproduktion af Rafaels Skole...
    Conspicuous Responsibility:Communicating Responsibility – to Whom? - It is not the aim of this article to discuss whether companies should invest or communicate more or less on social init...
    CSR: Den strenge profet og hans frivillige venner - Tanken om virksomhedernes sociale ansvar står foran et tilbageslag. Svaret er et opgør med frivilligheden og en større r...
    Skovs goddag til Carlsberg - Anne-Marie Skov bliver Carlsbergs nye kommunikationsdirektør. Karrieredrømmene pegede oprindeligt mod at undervise i gym...
    Hvordan kommunikeres CSR? - Virksomheders sociale ansvar eller Corporate Social Responsibility er et af nutidens mantraer, som vinder større og stør...
    Nike Did It - Nike betyder sejr på græsk, og at overvinde sig selv er, som bekendt, det største kunststykke. Nike, producenten af spor...
    Speciale: Troværdig kommunikation af CSR - Vi kender alle glæden ved at udvise ansvarlighed over for vores medmennesker eller for samfundet som helhed. Denne ansva...
    CSR: Misforstået medfølelse? - CSR er misforstået medfølelse. Det er det kontroversielle budskab fra den berømte økonomiprofessor David Henderson. I de...

    Giv din stemme

    5 stemmer
    4,4/5

    Kommentarer

    Få nyhedsbrev

    53 JOB

    Studentermedhjælper til Digital Interaktion og Markedsføring

    Se alle job Indryk job

    Få nyhedsbrev

    Job

    Student assistent

    Frist: 9. august kl. 12.00

    Digital Storyteller

    Frist: Snarest muligt

    Presse- og SoMe-konsulent

    Frist: 19. august
    Se alle job Indryk job

    Få nyhedsbrev

    Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

    Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

    Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.