Trendy reklame er ikke særlig trendy

Tuborgs limegrønne reklamer er i bedste fald ligegyldige

Ikke engang de unge er begejstrede for Tuborgs forsøg på at gøre julen limegrøn og trendy. Tuborgs reklamefilm ligger langt nede på Børsens Reklamebarometer og opfattes i bedste fald som ligegyldig eller bare som alle de andre. Reklamen, der omhandler en nyligt tiltrådt trenddirektørs vision om julen som limegrøn og lækker, har dog en relativt stærk branding, da 65 procent husker, at det er Tuborg Julebryg, som står bag. Den meget negative modtagelse af filmen skønnes at have gjort gensynsglæden endnu større ved at se ølnissen køre igen gennem et hvidt og mørkeblåt julelandskab.

Børsen 10-12-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også