Trendy reklame er ikke særlig trendy

Skrevet af

Redaktionen Kforum

949 artikler

57 indlæg

Tuborgs limegrønne reklamer er i bedste fald ligegyldige

Ikke engang de unge er begejstrede for Tuborgs forsøg på at gøre julen limegrøn og trendy. Tuborgs reklamefilm ligger langt nede på Børsens Reklamebarometer og opfattes i bedste fald som ligegyldig eller bare som alle de andre. Reklamen, der omhandler en nyligt tiltrådt trenddirektørs vision om julen som limegrøn og lækker, har dog en relativt stærk branding, da 65 procent husker, at det er Tuborg Julebryg, som står bag. Den meget negative modtagelse af filmen skønnes at have gjort gensynsglæden endnu større ved at se ølnissen køre igen gennem et hvidt og mørkeblåt julelandskab.

Børsen 10-12-2003

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Student Assistant

Se alle job Indryk job

Job

Live-projektleder

Frist: 7. maj kl. 18.00

Digital Marketing Manager

Frist: 21. april

Studentermedhjælper

Frist: 1. maj
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.