Traditionel reklame er yt

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Traditionel produktreklame er yt – og branding er blevet det nye buzzword. Som aldrig før søger virksomhederne at få defineret deres værdier, så de kan gøre sig bemærket i den stadig stigende informationsmængde.

Det handler om at kommunikere værdier og holdninger, for virksomhedens værdier er i dag en stor del af en vare. Sådan lyder det fra Grundfos, der har hyret branding-guru Jesper Kunde til at sætte ord på Grundfos’ værdier. Samtidig stiller reklamebranchen sig selv spørgsmålet, om massekommunikationen er død. For det handler om at levere det rigtige budskab til den rigtige målgruppe på det helt rigtige tidspunkt – men kan man overhovedet tale om homogene målgrupper mere? Virksomhederne skal tale til den individualiserede forbruger, når denne lige præcis ønsker det. Derfor leder de også efter andre og mere utraditionelle kanaler til markedsføring så som product placement. Dog er man i Danmark lidt mere tilbageholdende end for eksempel i USA, fordi det stadig er tv, der har den største effekt, mener kommunikationschef Steen Reeslev fra Danske Bank.
Politiken 23-09-02

Relaterede artikler

E-branding eller kaos - I dag er man klar over at internettet ikke er en markedsplads, men en unik kommunikationskanal som skal bruges aktivt h...

Giv din stemme

9 stemmer
2,9/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

48 JOB

Presserådgiver

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.