Traditionel reklame er yt

Traditionel produktreklame er yt – og branding er blevet det nye buzzword. Som aldrig før søger virksomhederne at få defineret deres værdier, så de kan gøre sig bemærket i den stadig stigende informationsmængde.
af Charlotte Rau Jacobsen

Det handler om at kommunikere værdier og holdninger, for virksomhedens værdier er i dag en stor del af en vare. Sådan lyder det fra Grundfos, der har hyret branding-guru Jesper Kunde til at sætte ord på Grundfos’ værdier. Samtidig stiller reklamebranchen sig selv spørgsmålet, om massekommunikationen er død. For det handler om at levere det rigtige budskab til den rigtige målgruppe på det helt rigtige tidspunkt – men kan man overhovedet tale om homogene målgrupper mere? Virksomhederne skal tale til den individualiserede forbruger, når denne lige præcis ønsker det. Derfor leder de også efter andre og mere utraditionelle kanaler til markedsføring så som product placement. Dog er man i Danmark lidt mere tilbageholdende end for eksempel i USA, fordi det stadig er tv, der har den største effekt, mener kommunikationschef Steen Reeslev fra Danske Bank.
Politiken 23-09-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også