Tænk begær - ikke branding

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Der er for mange virksomheder, der brander sig ihjel i følge ny bog - Fireball

Flere store danske virksomheder brander sig ihjel i stedet for at fokusere på produktudvikling. Og det skader både virksomheden, aktionærerne, kunderne og samfundet. Sådan lyder konklusionen i Athony Aconis nye bog 'Fireball - et opgør med branding'. Branding er ikke svaret på den stigende konkurrence, for det handler om indholdet i produkterne, ikke indpakningen. Kunderne skal begære produktet, fremhæver Athony Aconis og angriber Jesper Kunde, der i ' Unik nu...eller aldrig' netop udpeger indpakning og branding som det vigtigste. Athony Aconis opfordrer derfor virksomhederne til at fokusere på at forstå deres markeder bedre i dialog med kunderne. For alt for mange reklame- og pr-bureauer tror, at de kan dele folk ind i blå og grønne segmenter, når du i virkeligheden skal vide, hvordan du vækker deres begær, siger han.

Politiken 13-11-2003

Relaterede artikler

Fireball- Forsvar for et angreb - Der er godt nok kommet gang i gryden og det er jo fornemt. Da jeg skrev Fireball var det nemlig præcis med ønsket om at ...
Kresten og den udydige brand religion - Virker branding? Kommunikationen er over alt - men den gør tilsyneladende ringere og ringere indtryk. RÆSON bringer nu ...
Bedre branding = kryptonit & konflikter - Tidens hede, og ofte uklare og floskelfyldte debat om branding og storytelling rummer et overset potentiale. Når virksom...

Kommentarer

Få nyhedsbrev

45 JOB

Presse- og Kommunikationsrådgiver

Se alle job Indryk job

Job

Praktikanter

Frist: 31. marts

Kommunikationskonsulent

Frist: 24. marts kl. 12.00

Chef for Kommunikation og Marketing

Frist: 10. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.