Tænk begær - ikke branding

Der er for mange virksomheder, der brander sig ihjel i følge ny bog - Fireball
af Charlotte Rau Jacobsen

Flere store danske virksomheder brander sig ihjel i stedet for at fokusere på produktudvikling. Og det skader både virksomheden, aktionærerne, kunderne og samfundet. Sådan lyder konklusionen i Athony Aconis nye bog 'Fireball - et opgør med branding'. Branding er ikke svaret på den stigende konkurrence, for det handler om indholdet i produkterne, ikke indpakningen. Kunderne skal begære produktet, fremhæver Athony Aconis og angriber Jesper Kunde, der i ' Unik nu...eller aldrig' netop udpeger indpakning og branding som det vigtigste. Athony Aconis opfordrer derfor virksomhederne til at fokusere på at forstå deres markeder bedre i dialog med kunderne. For alt for mange reklame- og pr-bureauer tror, at de kan dele folk ind i blå og grønne segmenter, når du i virkeligheden skal vide, hvordan du vækker deres begær, siger han.

Politiken 13-11-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også