Succes afhænger af image

En virksomheds succes er afhængig af toplederens evne til at kommunikere og stå stærkt både udadtil og internt i organisationen.
af Charlotte Rau Jacobsen

Samtidig får toplederen kortere og kortere tid til at bevise sit værd, og lederjobbet bliver til stadighed mere komplekst, viser en omfattende amerikansk undersøgelse foretaget af Burson-Marsteller. Burson-Marsteller Danmarks administrerende direktør, Thomas Blach, påpeger, at en direktør er virksomhedens mest kritiske immaterielle aktiv, og derfor kan det betale sig at investere i direktørens omdømme. Ifølge undersøgelsen oplyser 95 procent af de knap 1.200 adspurgte topledere, analytikere, mediefolk, investorer og embedsmænd, at en direktørs image er med til at bestemme, om de eksempelvis vil investere i virksomheden eller anbefale den til medarbejdere.

Kilde: Børsen 16-11-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også