Succes afhænger af image

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

En virksomheds succes er afhængig af toplederens evne til at kommunikere og stå stærkt både udadtil og internt i organisationen.

Samtidig får toplederen kortere og kortere tid til at bevise sit værd, og lederjobbet bliver til stadighed mere komplekst, viser en omfattende amerikansk undersøgelse foretaget af Burson-Marsteller. Burson-Marsteller Danmarks administrerende direktør, Thomas Blach, påpeger, at en direktør er virksomhedens mest kritiske immaterielle aktiv, og derfor kan det betale sig at investere i direktørens omdømme. Ifølge undersøgelsen oplyser 95 procent af de knap 1.200 adspurgte topledere, analytikere, mediefolk, investorer og embedsmænd, at en direktørs image er med til at bestemme, om de eksempelvis vil investere i virksomheden eller anbefale den til medarbejdere.

Kilde: Børsen 16-11-01

Relaterede artikler

De store vindere og tabere af årets omdømmemåling - Omdømmehelvede er hedt i disse år, og der brændes omdømmekapital af som aldrig før. 34 ud af 40 målte danske virksomhede...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

86 JOB

Chef til kontoret for formidling og presse

Se alle job Indryk job

Job

Media Relations Advisor

Frist: 31. oktober

Praktikanter

Frist: 24. oktober

Studentermedhjælper

Frist: 29. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.