Strategisk kommunikation-kvalitet og mål

Skrevet af
Virksomhedskommunikation er en kompleks størrelse. Kommunikationens forudsætninger og resultater afhænger af flere faktorer: af topledelelsens engagement, af virksomhedens kultur og af ressourcerne – både de økonomiske og de menneskelige. Men uanset om man er ene mand på kommunikationsposten eller del af et hold af kommunikationsfolk, er det muligt at arbejde strategisk med kommunikation – hvis man har topledelsens opbakning.

Dette er en af hovedpointerne i erhvervsforsker Helle Petersens nye bog: Strategisk kommunikation – strategistyring og måling. Bogen er et bidrag til kommunikationsfagets videre udvikling og præsenterer to nyudviklede værktøjer kommunikationsproceduren og den strategiske kommunikationsmåling.
Værktøjerne er gennemtænkte brugsmodeller, skabt i samarbejde med nøglepersoner i Novozymes A/S og Novo Nordisk Servicepartner A/S – godkendt af ledelserne og i dag fungerende i praksis.

Strategisk kommunikation har tre kapitler. Indledningsvis præsenteres den overordnede forståelsesramme, dernæst introduceres det centrale kvalitetsstyringsbegreb, og til sidst sættes der fokus på måling af kommunikation. K-forum bringer her det indlendende kapitel fra bogen.

Læs det indledende kapitel fra bogen: Strategisk Kommunikation
- kvalitetsstyring og måling







Helle Petersen: Strategisk kommunikation
- kvalitetsstyring og måling

90 sider – 198 kr.

Netop udkommet

Relaterede artikler

Kommunikation er ikke en vuggegave - Anne Katrine Lunds nye direktørjob hos Kjaer & Kjerulf kombinerer forskning og konsulentarbejde.
Kommunikation som strategisk konkurrenceparameter i en global omvæltningsproces -

Specialet tager udgangspunkt i det globale skift i verdensøkonomien, der har medført ændrede og in...

Internettet i nøglerolle i virksomheders krisekommunikation - Besøgstallene på virksomhedernes hjemmesider svinger som seertallene hos CNN. I krisesituationer kan interessen blive s...
Novo er andet end medicin - "De dage er forbi, hvor en kommunikationschef bare skulle skrive en pressemeddelelse og producere en...
Virksomhedens nye bundlinje - Det er formentlig en overdrivelse at hævde, at kommunikationshåndtering, pressedækning og image afgør virksomheders over...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

66 JOB

Presserådgiver

Se alle job Indryk job

Kursus

Gratis morgenmøde: TikTok til strategisk brug – skal/skal ikke?

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.