Strategisk kommunikation-kvalitet og mål

Virksomhedskommunikation er en kompleks størrelse. Kommunikationens forudsætninger og resultater afhænger af flere faktorer: af topledelelsens engagement, af virksomhedens kultur og af ressourcerne – både de økonomiske og de menneskelige. Men uanset om man er ene mand på kommunikationsposten eller del af et hold af kommunikationsfolk, er det muligt at arbejde strategisk med kommunikation – hvis man har topledelsens opbakning.

Dette er en af hovedpointerne i erhvervsforsker Helle Petersens nye bog: Strategisk kommunikation – strategistyring og måling. Bogen er et bidrag til kommunikationsfagets videre udvikling og præsenterer to nyudviklede værktøjer kommunikationsproceduren og den strategiske kommunikationsmåling.
Værktøjerne er gennemtænkte brugsmodeller, skabt i samarbejde med nøglepersoner i Novozymes A/S og Novo Nordisk Servicepartner A/S – godkendt af ledelserne og i dag fungerende i praksis.

Strategisk kommunikation har tre kapitler. Indledningsvis præsenteres den overordnede forståelsesramme, dernæst introduceres det centrale kvalitetsstyringsbegreb, og til sidst sættes der fokus på måling af kommunikation. K-forum bringer her det indlendende kapitel fra bogen.

Læs det indledende kapitel fra bogen: Strategisk Kommunikation
- kvalitetsstyring og måling







Helle Petersen: Strategisk kommunikation
- kvalitetsstyring og måling

90 sider – 198 kr.

Netop udkommet

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også