Stakeholder-kommunikation i on-line-forandring

Skrevet af

Ikke angivet

339 artikler

0 indlæg

Kommunikationsrådgivningsbureauer står med udbredelsen af on-line-kommunikation overfor nye udfordringer i deres rådgivning af kunder - udfordringer som kræver nytænkning Rublic Relations- og kommunikationrådgivningsbureauer har en solid professionel erfaring med rådgivning af virksomheder inden for traditionel off-line-kommunikation og pressekontakt.

Traditionelle rådgivningsydelser som udmærket
matchede kundernes kommunikationsbehov for bare få år tilbage.
Betydelige forandringer er siden sket i kundernes behov for kommunikationsrådgivning.
Bureauernes kunder kommunikerer nu på helt nye præmisser og
under helt nye former med deres stakeholders på Internettet.


De nye kommunikative
fællesskaber der i stigende grad opstår i forskellige Internetfora
imellem stakeholders indbyrdes og mellem stakeholders og virksomheder
kræver en helt ny forståelse for strategisk kommunikation
hos disse virksomheder. Stakeholders forventer at kunne komme i dialog
med virksomheder på Nettet, hvornår de vil og så ofte
de vil - ofte omkring en virksomheds produkt eller service - og her skal
virksomhederne være åbne og villige til at indgå i dialog.


Dette stiller rådgivningsbureauer
over for helt nye udfordringer. Behovet for nytænkning inden for
kommunikationsrådgivning er stærkt påtrængende,
da mange PR- og kommunikationsbureauer ikke inddrager de mangfoldige muligheder
for kommunikation, Internettet muliggør, i deres strategiske rådgivning.


Internettet ændrer
alle dele af virksomhedens forretningsgange- og aktiviteter. Virksomheder
rekonstruerer organisationen, omdanner deres produktlinjer, forandrer
deres informationssystemer, implementerer nye servicemodeller for deres
kunder, indgår i netværk med tidligere konkurrenter - alt
sammen organisationsændringer og ændrede forretningsstrukturer
med udgangspunkt i den dialogbaserede informationsteknologi.


Derfor må den
primære målsætning være, at kommunikationsrådgivningsbureauerne
i højere grad bliver i stand til at indtænke og anvende Internettet
i den strategiske kommunikationsrådgivning af deres kunder. Bureauerne
risikerer at blive de store tabere i den ny økonomi, hvis de ikke
formår at indgå i den teknologiske udvikling på ligefod
med deres kunder. For hvad skal de så rådgive deres kunder
om!



Læs abstract af Katrine Kjær og Marie Dalmarks speciale:

Issues Management på
Internettet


stud.scient.soc.
Katrine Kjær & cand.scient.soc.pr Marie Dalmark, 17.08.00


Relaterede artikler

Issues management i cyberspace - Internettet stiller nye krav til virksomhedernes håndtering af centrale spørgsmål og interessenter. Dette speciale belys...
Speciale: Hvad lærte Lego af Maorierne? - Issues Management in Multicultural Stakeholder Environments - Europæiske virksomheder skal have en kulturel forståelse for de involverede stakeholdere i en debatsag, hvis deres issue...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

50 JOB

Kommunikatør med en kreativ pen

Se alle job Indryk job

Job

Presserådgiver

Frist: 1. februar

Kommunikationskonsulent

Frist: 10. februar

Product Owner

Frist: 27. januar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.