Sponsorlogoer uden effekt

Mange af sportens sponsorer for ikke udbytte af at have placeret deres logoer på diverse sportsfolk. Det viser den årlige undersøgelse fra mediebureuet MediaWise. Undersøgelsen viser, at kendskabet til eksempelvis håndboldens sponsorer er temmelig lille.
af Charlotte Rau Jacobsen


Det skyldes især, at logoerne drukner i mængden – der er simpelthen for mange af dem på spillernes trøjer. Derfor anbefaler bureauets administrerende direktør, Peter Gottfredsen, at klubberne nøjes med enkelte, men store sponsorer. Skal man ses, kan det betale sig at vælge fodboldlandsholdet. Knap 80 procent af danskerne ved, at Arla Foods er sponsor for holdet. Men det skyldes også, at det er lykkedes for Arla at etablere en logisk forbindelse mellem sponsoratet og sporten. Med logoet ”Det kræver sin mælk”, kan forbrugerne se, hvorfor netop Arla er sponsor for landsholdet. Også Carlsberg, SAS og Codan er dygtige sponsorer, viser undersøgelse.
Jyllands-Posten 08-08-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også