Sponsorlogoer uden effekt

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Mange af sportens sponsorer for ikke udbytte af at have placeret deres logoer på diverse sportsfolk. Det viser den årlige undersøgelse fra mediebureuet MediaWise. Undersøgelsen viser, at kendskabet til eksempelvis håndboldens sponsorer er temmelig lille.


Det skyldes især, at logoerne drukner i mængden – der er simpelthen for mange af dem på spillernes trøjer. Derfor anbefaler bureauets administrerende direktør, Peter Gottfredsen, at klubberne nøjes med enkelte, men store sponsorer. Skal man ses, kan det betale sig at vælge fodboldlandsholdet. Knap 80 procent af danskerne ved, at Arla Foods er sponsor for holdet. Men det skyldes også, at det er lykkedes for Arla at etablere en logisk forbindelse mellem sponsoratet og sporten. Med logoet ”Det kræver sin mælk”, kan forbrugerne se, hvorfor netop Arla er sponsor for landsholdet. Også Carlsberg, SAS og Codan er dygtige sponsorer, viser undersøgelse.
Jyllands-Posten 08-08-02

Relaterede artikler

Arla: Buhuu - det er synd for os - Kommunikationsforum viderebringer her Jens Bigums brev til sine medarbejdere i Arla. Et brev der fortæller medarbejderne...
Skovs farvel til Carlsberg - Efter ca. fire år i Carlsberg stopper Margrethe Skov som informationschef med udgangen af september i år. Siden midten a...
Spies - et plaster på såret - “Spies - et plaster på såret” bliver måske det nye slogan, når Spies Rejser skal implementere deres nye logo, der mest a...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

33 JOB

Kommunikationskonsulent

Se alle job Indryk job

Job

Medieanalytiker

Frist: Hurtigst muligt

Kommunikationschef

Frist: 27. september

Communication Responsible

Frist: 10. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.