Den mobile forbruger

Specialet er skrevet i perioden marts-november 2011, hvor mobile marketing endnu befandt sig på et tidligt stadie som forskningsfelt. I takt med smartphonens udbredelse og forbrugernes øgede online adfærd har mobilen udviklet sig til en attraktiv kommunikationskanal, som i stigende grad tænkes med ind i virksomhedens strategiske overvejelser. Mobilen er derfor blevet en interessant spiller, selv om flere eksperter hævder, at mobilens potentiale og værdi i markedsføringen endnu ikke er afdækket.
af Karina Lærke Madsen, Louise Nørgaard Dam
Formålet med specialet har derfor været at belyse mobilens marketingpotentiale for danske virksomheder og herunder sætte fokus på mobilen som forskningsfelt, der kræver yderligere belysning. Specialet sætter dermed fokus på behovet for viden og best practices på området og opstiller gennem et solidt empirisk genstandsfelt bestående af nogle af Danmarks største annoncører anbefalinger til virksomheders strategiske anvendelse af mobile marketing.
 
Som specialestuderende har det været interessant at følge den udvikling, mobilen har gennemgået alene i år 2011. Vi har især lagt mærke til mobilens evne til at udfordre traditionelle kommunikationstilgange ved bl.a. at tilføje kommunikation et nyt aspekt i form af tid og sted. Dette har ifølge os givet virksomheder mulighed for via mobilen at kommunikere med den enkelte forbruger på rette tid og sted og derved tilbyde mere relevante og tilpassede budskaber, som er tilstræbt i nutidens overeksponerede samfund.
 
Specialet blev vurderet til karakteren 10.
 
 
 
 
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job