Speciale om markedsføring på mobilen
Den mobile forbruger

Skrevet af
Specialet er skrevet i perioden marts-november 2011, hvor mobile marketing endnu befandt sig på et tidligt stadie som forskningsfelt. I takt med smartphonens udbredelse og forbrugernes øgede online adfærd har mobilen udviklet sig til en attraktiv kommunikationskanal, som i stigende grad tænkes med ind i virksomhedens strategiske overvejelser. Mobilen er derfor blevet en interessant spiller, selv om flere eksperter hævder, at mobilens potentiale og værdi i markedsføringen endnu ikke er afdækket.
Formålet med specialet har derfor været at belyse mobilens marketingpotentiale for danske virksomheder og herunder sætte fokus på mobilen som forskningsfelt, der kræver yderligere belysning. Specialet sætter dermed fokus på behovet for viden og best practices på området og opstiller gennem et solidt empirisk genstandsfelt bestående af nogle af Danmarks største annoncører anbefalinger til virksomheders strategiske anvendelse af mobile marketing.
 
Som specialestuderende har det været interessant at følge den udvikling, mobilen har gennemgået alene i år 2011. Vi har især lagt mærke til mobilens evne til at udfordre traditionelle kommunikationstilgange ved bl.a. at tilføje kommunikation et nyt aspekt i form af tid og sted. Dette har ifølge os givet virksomheder mulighed for via mobilen at kommunikere med den enkelte forbruger på rette tid og sted og derved tilbyde mere relevante og tilpassede budskaber, som er tilstræbt i nutidens overeksponerede samfund.
 
Specialet blev vurderet til karakteren 10.
 
 
 
 
 

Giv din stemme

13 stemmer
4,8/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

34 JOB

Pressechef

Se alle job Indryk job

Kursus

SoMe bootcamp

Kun få ledige pladser

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Job

Kommunikationschef

Frist: 27. september kl. 12.00

Studentermedhjælper

Frist: 27. september

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 6. oktober
Se alle job Indryk job

Kursus

Få værktøjer til bedre forandringskommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.