Det Kongelige Teater - opbygning af relationer på sociale medier

Det Kongelige Teater er i en udfordret situation, da Det Kongelige Teater oplever nedskæringer, lave besøgstal og få unge teatergængere. Samtidig er Det Kongelige Teater en meget traditionsrig organisation, der bygger på nogle klassiske og traditionsrige kunstformer. Det Kongelige Teater står over for en central udfordring i forhold til at sikre et fremtidigt kundegrundlag. Dette skyldes, at unge mellem 18 og 29 år kun udgør 7 % af Det Kongelige Teaters kundegrundlag, hvor 43 % er 60 år +. Så hvad sker der om 20 år, hvis de unge ikke har en forståelse af, hvordan Det Kongelige Teater kan være et relevant tilbud?
Et centralt omdrejningspunkt i specialet er, hvordan Det Kongelige Teater kan sikre, at unge vil knytte sig tættere til Det Kongelige Teater fremover, således at Det Kongelige Teater sikrer et fremtidigt kundegrundlag og dermed fremtidig overlevelse. I dette speciale ser vi på, hvordan Det Kongelige Teater kan bygge langsigtede relationer op til den unge målgruppe, således at de unge får en forståelse af, hvordan Det Kongelige Teater kan blive et relevant og attraktivt tilbud.
 
Vi argumenterer for, at Det Kongelige Teater med fordel kan bruge sociale medier som platform for relationsudvikling. Der opstår et interessant spændingsfelt mellem en meget traditionsrig organisation og så (sen)moderne sociale medier.
 
Specialet favner en bred vifte af teoretiske tilgange - videnskabsteoretisk, metateoretisk og operationel teori, der kvalificerer og videnskabeliggør pointerne. Vi anvender nyeste teori inden for netværksbranding, sociale medier, relationsopbygning og strategisk kommunikation. Via dybdegående empiri og teori tager vi afsæt i en grundig analyse af unges behov, hvortil vi udfærdiger en række løsningsforslag.
 
Specialet er vurderet til karakteren 12.
 
Læs hele specialet her.
 
 
 
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også