Speciale om kreative metoder og brugerinddragelse i designprocessen
Potentialet ved brugerinddragelse, design og kreativitet

Hvilken værdi har det at inddrage brugere i en udviklingsproces? Jeg arbejder i mit speciale i dybden med aspekter og udfordringer ved brugerinddragelse, design og kreativitet.
Specialet inddeles i iterationer og bevæger sig fra det abstrakte plan, hvor grundlæggende behov og ønsker klarlægges ved afsender og arbejder målrettet mod et mere og mere konkret design på baggrund af akademiske principper.
 
Undervejs inddrages og afprøves metoder som mobile probes, kategorisering af 2500 sms og mms’er, design og afprøvning af personas som designværktøj, designer og afholder en kreativ workshop, samt afholder interviews med forskellige segmenter af målgruppen samt festivalens ledelse – altså et meget omfattende og innovativt empirisk og metodisk arbejde. 

Der er i høj grad tale om et empirisk, metodisk og praktisk speciale, der understøttes af videnskabsteori og teori på de valgte metoder inddrages undervejs.
 
Specialet vurderes til et 12 tal, ved Humanistisk Informatik - Oplevelsesdesign -  Aalborg Universitet.
 
 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

28 JOB

Pressemedarbejder

Se alle job Indryk job

Job

Kommunikationschef

Frist: 28. januar

Studentermedhjælper

Frist: 6. februar

Digital Kommunikationskonsulent

Frist: 20. februar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.