Speciale om Agnes Cupcakes' krisehåndtering
Da cupcaken smuldrede

'Da cupcaken smuldrede' handler om virksomheden Agnes Cupcakes fra storhed til fald og tager udgangspunkt i den mediestorm, virksomheden havnede i, i 2012. En uddybning af krisens omdrejningspunkt er formentlig overflødig her (ellers se specialets indledning).
Specialet har til formål at undersøge, hvordan Agnes Cupcakes’ krisehåndtering fik indflydelse på krisens udvikling og konsekvenser, og hvordan krisen påvirkede virksomhedens omdømme. Hvordan kunne det gå så galt for en virksomhed, der var spået stor succes? Det teoretiske perspektiv er baseret på krisekommunikation og imagegenoprettelse, mediehåndtering samt identitet, image og omdømme. Sammensætningen belyser, hvordan elementerne påvirkede hinanden i kriseforløbet, og ikke mindst hvordan de forskellige faktorer fik indflydelse på krisen. Der er ligeledes fokus på, hvorvidt krisen i realiteten havde omdrejningspunkt omkring organisationen eller personen: Lå krisens fokus på den faktiske krisebegivenhed og dermed virksomheden eller på Kristian Vangsgaard, manden bag Agnes? Blev krisebegivenheden i denne sammenhæng overskygget af en kommunikationskrise som følge af Agnes’ og Vangsgaards håndtering af krisen?
 
Sagt med andre ord undersøger specialet, hvordan Agnes’ kommunikative håndtering påvirkede virksomhedens krise.
 
Specialet belyser en relevant, interessant og altid aktuel side af kommunikationsfaget: Krisekommunikation. Derudover er den kontroversiellet historie om Agnes Cupcakes en sag, de fleste kommunikatører har en holdning til. Det er en historie, der er blevet livligt debatteret, bl.a. på Kforum. Specialet giver måske anledning til ny indsigt i sagen, måske giver det anledning til en ny debat, men mest af alt giver det anledning til eftertanke over, hvor vigtigt og altafgørende krisekommunikation kan være.
 
Specialet er vurderet til karakteren 10.
 
Læs hele specialet her.
 

Relaterede artikler

Klar, parat, katastrofe-kommunikation - Vi så det under skudepisoderne i februar. Og vi ser det igen og igen, når Danmark rammes af storme, eller når skybrud sk...
Når du ligger i grøften, er det for sent - Hvorfor i alverden bliver organisationer og personer ved med at lave fejl, som udløser kriser? Hvad er det, de ikke har ...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

25 JOB

Praktikant

Se alle job Indryk job

Job

PR & Social Media Specialist

Frist: Hurtigst muligt

Praktikant

Frist: 12. april kl. 12.00

Pressechef

Frist: 22. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.