Den æstetiske forbruger

”Altså for eksempel Peter Larsen-kaffe kan jeg rigtig godt lide. De har sådan nogle poser, hvor de kommer i en masse forskellige farver. Men også bare dét der med, at det ikke bare ligner BKI- kaffe, som man vinder i julebanko nede i bankoklubben”. Esben – den æstetiske forbruger.
af Tina Asly Lading, Jeanette Løv Rasmussen
Esben er den æstetiske forbruger – en forbruger, for hvem emballagens visuelle kommunikation har helt afgørende betydning for hans forbrug af fødevarer. Den æstetiske forbruger er et hidtil ubeskrevet fænomen, selvom der inden for marketingdisciplinen er bred enighed om, at visuel kommunikation påvirker forbrugernes opfattelse af produkter og brands. Afhandlingen er en præsentation af denne forbruger og bidrager dermed med helt ny viden til feltet for kommunikation og markedsføring og anskueliggør en strategisk mulighed for at skabe konkurrencemæssige fordele ved hjælp af en markedsføring målrettet denne forbruger af fødevarer med æstetisk emballage.
 
Specialet blev afleveret ved virksomhedskommunikation fra Aarhus School of Business and Social Sciences og vurderet til karakteren 12.
 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også