Speciale om æstetik i kommunikation og markedsføring
Den æstetiske forbruger

Skrevet af

Jeanette Løv Rasmussen

1 artikler

0 indlæg

Tina Asly Lading

1 artikler

0 indlæg

”Altså for eksempel Peter Larsen-kaffe kan jeg rigtig godt lide. De har sådan nogle poser, hvor de kommer i en masse forskellige farver. Men også bare dét der med, at det ikke bare ligner BKI- kaffe, som man vinder i julebanko nede i bankoklubben”. Esben – den æstetiske forbruger.
Esben er den æstetiske forbruger – en forbruger, for hvem emballagens visuelle kommunikation har helt afgørende betydning for hans forbrug af fødevarer. Den æstetiske forbruger er et hidtil ubeskrevet fænomen, selvom der inden for marketingdisciplinen er bred enighed om, at visuel kommunikation påvirker forbrugernes opfattelse af produkter og brands. Afhandlingen er en præsentation af denne forbruger og bidrager dermed med helt ny viden til feltet for kommunikation og markedsføring og anskueliggør en strategisk mulighed for at skabe konkurrencemæssige fordele ved hjælp af en markedsføring målrettet denne forbruger af fødevarer med æstetisk emballage.
 
Specialet blev afleveret ved virksomhedskommunikation fra Aarhus School of Business and Social Sciences og vurderet til karakteren 12.
 

Giv din stemme

11 stemmer
4,6/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

52 JOB

Digital journalist

Se alle job Indryk job

Job

Pressechef

Frist: 22. november

Projektmedarbejder

Frist: 22. november

Digital kommunikationskonsulent

Frist: 8. december
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.