Smid cykelhjelmen: Socialdemokratiets fremtid

Hvordan skal Socialdemokratiet komme videre efter valgnederlaget? Fire eksperter giver deres bud.
af Charlotte Rau Jacobsen

Bent Tilsted fra Tilsted Communications, der lavede ØMU-kampagnen for Dansk Folkeparti og valgkampagne for forskningsminister Helge Sander, mener, at der skal yngre kræfter i partitoppen, der derudover skal bestå af mindst 50 procent kvinder. Jesper Winge Leisner fra reklamebureauet La Famila mener, at Socialdemokratiet skal fokusere på sin historie og markedsføre sig som et humanistisk alternativ. Administrativ direktør i TVropa Communications Simon Pihl Sørensen mener, Socialdemokratiet skal gøre som Venstre og formidle et entydigt og uimodsagt budskab. Sociolog Henrik Dahl foreslår, at partiet skal skaffe sig af med sager, der er tabt på forhånd, for eksempel sagerne om den universelle velfærdsstat og de universelle velfærdsydelser.
Berlingske Tidende 02-03-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også