Smid cykelhjelmen: Socialdemokratiets fremtid

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Hvordan skal Socialdemokratiet komme videre efter valgnederlaget? Fire eksperter giver deres bud.

Bent Tilsted fra Tilsted Communications, der lavede ØMU-kampagnen for Dansk Folkeparti og valgkampagne for forskningsminister Helge Sander, mener, at der skal yngre kræfter i partitoppen, der derudover skal bestå af mindst 50 procent kvinder. Jesper Winge Leisner fra reklamebureauet La Famila mener, at Socialdemokratiet skal fokusere på sin historie og markedsføre sig som et humanistisk alternativ. Administrativ direktør i TVropa Communications Simon Pihl Sørensen mener, Socialdemokratiet skal gøre som Venstre og formidle et entydigt og uimodsagt budskab. Sociolog Henrik Dahl foreslår, at partiet skal skaffe sig af med sager, der er tabt på forhånd, for eksempel sagerne om den universelle velfærdsstat og de universelle velfærdsydelser.
Berlingske Tidende 02-03-02

Relaterede artikler

Rosen skal ha’ en anden lyd - Socialdemokratiet har en plan for, hvordan partiet kan blomstre op på ny – den er hentet lige fra erhvervslivet, og der...
Skal Mogens Lykketoft være forward i Milan FC? - Efter en lang karriere i dansk kommunalpolitik er der varme rygter om, at Mogens Lykketoft skifter til Milan FC, hvor ha...
Den sociale kontrakt - Hvordan har vi det i dag? Man kan ikke lade være med at tænke på dette stærkt tvetydige spørgsmål, når talen falder på c...
Ved Nyrups afgang - Den nye, socialdemokratiske ledelse står i muligheder til halsen. Men opgaven er enorm. Den består i intet mindre end at...
Med røven i klaskehøjde - Kommunikationsforums Kasper Fogh Hansen drog på Borgen til en samtale med Lykketofts nye personlige rådgiver om moderne ...
Make my day - Forskellen på værdipolitik og interessepolitik bliver tit fremhævet af politologer. Den helt klassiske interessepoliti...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

37 JOB

Webmaster/konsulent

Se alle job Indryk job

Job

Copywriter

Frist: Snarest muligt

PR-rådgiver

Frist: Hurtigst muligt

Leder og kommunikationsfagligt fyrtårn

Frist: 5. januar
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.