Smæk til K-forum: Misundelse er en grim ting

Nu ved jeg jo ikke hvilke reklamefolk eller reklamebureauer, som Christian Madsbjerg, Henrik Dahl og Timme Bisgaard Munk har været så uheldige at rende ind i. Men én ting er sikkert - de må være at finde i en snæver kreds, som landets førende bureauer vil få mere end almindelig svært ved at tilslutte sig.
af Kim Jong Andersen

Det kan kun være dårlig indsigt, naivitet og forudindtagede holdninger, der kan få ellers begavede mennesker til at hudflette branchen ud fra nogle forestillinger, som simpelthen ikke passer på virkeligheden. Eller så er det bare et spørgsmål om misundelse, hvilket jeg da har en vis forståelse for.

Virkeligheden på et professionelt reklamebureau tegner sig nemlig radikalt anderledes end det billede, som kritikerne prøver at fremmane. Der er ingen bureauer eller individer, der i dag kommer nemt til føden, hvilket ville være en uomgængelig forudsætning for påstanden om "kreativitet uden hensyntagen til effektivitet".

Derfor: det er muligt, at I har været udsat for nogle misvisende oplevelser med enkeltstående bureauer eller personer, men det må stå for egen regning.

At hælde sin harme ud over hele branchen er ikke alene tegn på uvidenhed. Det er direkte dumt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også