Sexede Arla-piger bliver

Kvindeorganisationernes protester mod de letpåklædte piger i Arlas reklamekampagne for nye mælkeprodukter kan vise sig at øge selskabets salg af produkter. Det mener flere reklameeksperter. Det ser nemlig ikke ud til, at målgruppen for kampagnen – de unge mænd – vil vende produkterne ryggen af den grund.
af Charlotte Rau Jacobsen

Kvindeorganisationernes kritik lyder på, at kampagnen har pornografiske undertoner og ind imellem minder om bordelreklamer. I øvrigt mener kritikerne, at kampagnen er ”afstumpet, nedværdigende og diskriminerende”, og derfor bør Arla boykottes, mener organisationerne. Både administrerende direktør Jette Nejstgaard fra Lowe og rektor på Den Danske Reklameskole vurderer, at omtalen får en positiv effekt på Arlas produkter. Det er produktchef Karsten Jeppesen fra Arla Foods enig i.
- Men vi har ikke spekuleret i en sådan ballade-effekt, og vi havde helst været fri for protesterne, siger Karsten Jeppesen. Han påpeger, at balladen ikke går særligt godt i spænd med selskabets overordnede strategi om at respektere alle kunder og ikke støde nogen.
Jyllands-Posten 29-05-02, Politiken 29-05-02, Kristeligt Dagblad 29-05-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også