Se mit personlige brand

Flere og flere studerende kaster sig over fænomenet personlig branding for at komme forrest i køen, når virksomhederne vælger medarbejdere. Blandt andet supplerer de studerende deres studier med ekstra kurser, udlandsophold og relevante job for at gøre sig interessante over for erhvervslivet og samtidig skille sig ud fra alle de andre.
af Observer

 Fænomenet kommer dels fra udlandet, men også fra de danske virksomheder, som melder ud, at de vil have medarbejdere, der har drive, erhvervserfaring og forståelse for andre kulturer. Det vurderer Finn Kjerulff fra CBS Career Center. Han har ikke noget tal på, hvor mange studerende der arbejder med at brande sig selv. Men det er mange, fastslår Finn Kjerulff. Samme melding kommer fra rekrutteringschef i Novo Nordisk Stine Krogh. Hun peger på, at størstedelen af de nyuddannede, som Novo ansætter, har truffet nogle bevidste valg om deres studiejob og andre aktiviteter.
Berlingske Tidende 27-04-2005

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også