Royalt bryllup brander Danmark

Skrevet af

Nina Lusty

62 artikler

0 indlæg

Det forestående royale bryllup mellem kronprins Frederik og den australske Mary Donaldson er bedre til at profilere Danmark end det danske EU-formandskab. Det vurderer projektleder Thomas Sehested fra Brandingbureauet Kontrapunkt, som tidligere har arbejdet med at brande Danmark internationalt.

Thomas Sehested mener, at den internationale mediedækning af et kongeligt bryllup vil være stærkere end af EU-formandskabet, fordi EU-formandsposten går automatisk på skift mellem de forskellige lande.
- Det er ingen nyhed. Men en forlovelse og et bryllup er unikt dansk, understreger Thomas Sehested. Han mener, at det forestående bryllup derfor synes som en oplagt mulighed til at signalere alt det nye, som man gerne vil fortælle om danske fremskridt. Han understreger dog, at man ikke skal foretage et direkte "reklamefremstød", fordi man ikke skal stjæle opmærksomheden fra en så smuk og glædelig begivenhed som et bryllup.
Børsen 08-08-2003

Relaterede artikler

Spindoktor i Kongehuset? På folkets kærlighed og mediernes nåde - Det danske kongehus har som et af de sidste i Europa ansat en presse- og informationschef. Er det et led i en større mod...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

23 JOB

Praktikant

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

Kommunikationschef

Frist: 15. april kl. 12.00

PR & Social Media Specialist

Frist: Hurtigst muligt

Praktikant

Frist: 30. april
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.