Royalt bryllup brander Danmark

Det forestående royale bryllup mellem kronprins Frederik og den australske Mary Donaldson er bedre til at profilere Danmark end det danske EU-formandskab. Det vurderer projektleder Thomas Sehested fra Brandingbureauet Kontrapunkt, som tidligere har arbejdet med at brande Danmark internationalt.
af Nina Lusty

Thomas Sehested mener, at den internationale mediedækning af et kongeligt bryllup vil være stærkere end af EU-formandskabet, fordi EU-formandsposten går automatisk på skift mellem de forskellige lande.
- Det er ingen nyhed. Men en forlovelse og et bryllup er unikt dansk, understreger Thomas Sehested. Han mener, at det forestående bryllup derfor synes som en oplagt mulighed til at signalere alt det nye, som man gerne vil fortælle om danske fremskridt. Han understreger dog, at man ikke skal foretage et direkte "reklamefremstød", fordi man ikke skal stjæle opmærksomheden fra en så smuk og glædelig begivenhed som et bryllup.
Børsen 08-08-2003

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også