Reklamer bestemmer ønskesedlen

Indholdet i kataloger og tv-reklamer hopper direkte over på ønskesedlen.
af Observer

Det viser en undersøgelse, som Institut for Dansk Detailhandel har lavet. Sedlerne skrives oftest i slutningen af november eller starten af december, hvor butikkerne er begyndt at signalere, at det er ved at være jul igen. Og det er kvinderne, der styrer. I undersøgelsen tog de nemlig over, da spørgsmålene kredsede sig ind på gaverne. Undersøgelsen viser desuden, at forældre og bedsteforældre giver børnene for samme beløb. Alt i alt vil årets julegaveregn løbe op i ni milliarder kroner, som også erhvervsorganisationen Dansk Handel & Service har spået.
København (JP) 24-11-2005, B.T. 24-11-2005, Børsen 24-11-2005, Jyallands-Posten/Morgenavisen 24-11-2005, Politiken 24-11-2005

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også