Reklamer bestemmer ønskesedlen

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

Indholdet i kataloger og tv-reklamer hopper direkte over på ønskesedlen.

Det viser en undersøgelse, som Institut for Dansk Detailhandel har lavet. Sedlerne skrives oftest i slutningen af november eller starten af december, hvor butikkerne er begyndt at signalere, at det er ved at være jul igen. Og det er kvinderne, der styrer. I undersøgelsen tog de nemlig over, da spørgsmålene kredsede sig ind på gaverne. Undersøgelsen viser desuden, at forældre og bedsteforældre giver børnene for samme beløb. Alt i alt vil årets julegaveregn løbe op i ni milliarder kroner, som også erhvervsorganisationen Dansk Handel & Service har spået.
København (JP) 24-11-2005, B.T. 24-11-2005, Børsen 24-11-2005, Jyallands-Posten/Morgenavisen 24-11-2005, Politiken 24-11-2005

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Global Communication and Media Relations Manage

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.