Reklamebranchens image dårligt

Skrevet af

Anne Sophia Hermansen

71 artikler

0 indlæg

Reklamebranchen har problemer med sit image, og det gør det svært at tiltrække medarbejdere med erfaring inden for reklame. Sådan lyder resultatet fra en helt ny case fra rekrutteringsbureauet Ad-Mar, der er specialiseret i branchen. Årsagen er den økonomiske nedtur i 2001 og 2002, hvor næsten hver femte medarbejder blev fyret.

For mange med kendskab til branchen har simpelthen fået nok. Ad-Mar-direktør Carsten Granzow forklarer, at mange af de tidligere medarbejdere i branchen føler, at de knoklede for deres virksomhed, men så alligevel fik en spand koldt vand i hovedet. Han kritiserer branchens virksomheder for måske ikke at have håndteret fyringerne særligt smart.
Børsen 23-06-2004

Relaterede artikler

De store vindere og tabere af årets omdømmemåling - Omdømmehelvede er hedt i disse år, og der brændes omdømmekapital af som aldrig før. 34 ud af 40 målte danske virksomhede...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

37 JOB

Journalist

Se alle job Indryk job

Kursus

Få værktøjer til bedre forandringskommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Studentermedhjælper

Frist: 1. august

presserådgiver

Frist: 22. juli

Kommunikationskonsulent

Frist: 3. august
Se alle job Indryk job

Kursus

Uddannelse: Rådgiver i intern kommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.