Reklamebranchens image dårligt

Reklamebranchen har problemer med sit image, og det gør det svært at tiltrække medarbejdere med erfaring inden for reklame. Sådan lyder resultatet fra en helt ny case fra rekrutteringsbureauet Ad-Mar, der er specialiseret i branchen. Årsagen er den økonomiske nedtur i 2001 og 2002, hvor næsten hver femte medarbejder blev fyret.
af Anne Sophia Hermansen

For mange med kendskab til branchen har simpelthen fået nok. Ad-Mar-direktør Carsten Granzow forklarer, at mange af de tidligere medarbejdere i branchen føler, at de knoklede for deres virksomhed, men så alligevel fik en spand koldt vand i hovedet. Han kritiserer branchens virksomheder for måske ikke at have håndteret fyringerne særligt smart.
Børsen 23-06-2004

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også

Job