Reklamebranchen tvunget til at ændre sig

Selv om det nu endelig går godt i den danske reklamebranche, er der stadig store problemer i branchen. Det mener en række bureaudirektører samt brancheforeningen DRRB ifølge en rundspørge, som Berlingske Tidende har lavet.
af Observer

Direktør Kim Boisen fra Robert/Boisen & Likeminded peger på, at økonomien i de fleste bureauer er presset helt i bund. De høje lønninger er et stort problem. Fra 1999 til 2003 er bureauernes gennemsnitlige lønandel af bruttoavancen steget fra 54 procent til 62,5 procent. Det er uholdbart, lyder det fra administrerende direktør Jan Duckert fra Wibroe, Duckert & Partners/PeopleGroup samt partner i Deloitte Tom Lotz. Hvis bureauerne skal overleve, må de satse mere på outsourcing, og det kan blive nødvendigt med enten fusioner eller lukninger af bureauer, spår branchen.

Berlingske Tidende 07-12-2004

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også