Reklamebranchen i frit fald

Meget tyder på, at reklamebranchen står foran den værste krise i flere årtier. I andet halvår af 2001 bragte tv, aviser og ugeblade reklamer for 1,3 milliarder kroner, mens regningen var på 2,6 milliarder kroner i samme periode året før.
af Charlotte Rau Jacobsen

Indtil videre er der ikke udsigt til bedring, men formanden for reklamebureauernes brancheforening DRRB, Søren Kyllebæk, tror, at billedet vil vende i løbet af årets tre sidste måneder. Hans håb er, at året samlet set vil gå så godt, at branchen kommer ud af det med nulvækst. Ifølge en Gallup-undersøgelse er der dog ikke megen grund til optimisme. En rundspørge til de 200 største annoncekøbere i erhvervslivet og det offentlige siger lige ud, at væksten i reklamebudgetterne i år bliver den mindste i 16 år.
Berlingske Tidende 01-02-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også