Reklamebranchen i frit fald

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Meget tyder på, at reklamebranchen står foran den værste krise i flere årtier. I andet halvår af 2001 bragte tv, aviser og ugeblade reklamer for 1,3 milliarder kroner, mens regningen var på 2,6 milliarder kroner i samme periode året før.

Indtil videre er der ikke udsigt til bedring, men formanden for reklamebureauernes brancheforening DRRB, Søren Kyllebæk, tror, at billedet vil vende i løbet af årets tre sidste måneder. Hans håb er, at året samlet set vil gå så godt, at branchen kommer ud af det med nulvækst. Ifølge en Gallup-undersøgelse er der dog ikke megen grund til optimisme. En rundspørge til de 200 største annoncekøbere i erhvervslivet og det offentlige siger lige ud, at væksten i reklamebudgetterne i år bliver den mindste i 16 år.
Berlingske Tidende 01-02-02

Relaterede artikler

Årets reklame er? - Hvad er årets bedste reklame? Vi har spurgt syv kommunikatører. De svarer alt fra Tryg Forsikring til Whopper Virgins, o...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

43 JOB

Global Communication and Media Relations Manage

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.