Reklamebranchen fyrer folk

Den danske reklamebranche befinder sig i den værste krise i 10 år, og det kommer til at koste stillinger.
af Charlotte Rau Jacobsen

Reklame- og mediebureauerne vil have fyret 10 procent eller 300 medarbejdere ved årsskiftet, vurderer Finn Kern, der er direktør for Danske Reklame og Relationsbureauers Brancheforening (DRRB). Årsagen er først og fremmest, at de store internationale og børsnoterede virksomheder reducerer markedsføringsbudgetterne for at leve op til de økonomiske mål, selv om indtjeningen er faldet.

Det er bare den helt forkerte politik, for i stedet kunne virksomhederne vinde markedsandele ved at satse på markedsføring lige nu, mener Finn Kern. Det er nemmere end ellers at opnå synlighed på markedet, når den økonomiske aktivitet er reduceret, vurderer han. Hos DDB oplyser administrerende direktør Søren Kyllebæk, at virksomheden har skåret sine lønomkostninger ned med 10 procent. Hos Lowe, Lintas & Partners vurderer administrerende direktør Jette Nejstgaard, at det i virkeligheden står værre til, end DRRB antager.

Kilde: Jyllands-Posten 13-11-01

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også