Reaktor – et speciale om unge, medier og visualitet

Skrevet af

julie ekner koch
julie ekner koch

4 artikler

0 indlæg

Specialet undersøger hvordan en kombination af webblog og dokumentarfilm kan bruges til at formidle viden om politik til unge mellem 17-22 år. Specialet konkluderer med udgangspunkt i nyere design- og medieteori, at nutidens forbrugere er blevet ‘prosumenter’ – de vil have produkter, de selv både producerer og forbruger.


I forhold til medier betyder dette, at brugerne har større indflydelse på deres egen reception. Derved formidler mediet ikke længere kun et budskab, men forudsætter en aktiv mediebrug. For at få unge mellem 17-22 år i tale og få dem til at engagere sig politisk kan en kombination af internettets interaktive mediebrug og dokumentarfilmgenrens indlevelsespotentiale være en effektiv formidlingsstrategi.

 Læs specialet i pdf her

 

Relaterede artikler

Open Source som ledelsesprincip - Open Source er mere end et computerprogram. Det er en metode til at producere hvad som helst. Et universelt princip for ...
Deanspace og P2Politik - Kommunikationsforum fortæller historien om Dean og Internettet, og udpeger mulighederne for at lære af de enestående lan...
Dit brand er ikke dit - Masser af marketingskroner skal få forbrugerne til at overtage produkters brandværdier. Men det er en forfejlet strategi...
18 ideer som vil forandre din virksomhed - Leapfrogging, CFO Agenda, Organizational DNA og Wisdom of Crowds. Magasinet Strategy+business fejrer deres 10 års fødsel...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

40 JOB

Digital fundraiser

Se alle job Indryk job

Job

Campaigner

Frist: 21. august

Social media manager

Frist: 22. august

Pressekonsulent

Frist: 15. september
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.