3 tips til strategisk Twitter-brug
Professionalisér dit digitale kaffemøde

Skrevet af

Redaktionen Kforum

991 artikler

57 indlæg

Hvorfor skal din organisation egentlig være på Twitter? Tør du stille dine kolleger det spørgsmål? Så er I godt på vej til at bruge meningsdannernes professionelle legeplads mest optimalt, hvis I altså overhovedet skal have en aktiv tilstedeværelse. Her er tre gode grunde til at profilere din organisation på Twitter.
Tør du stille dine kolleger det følgende spørgsmål? Hvorfor skal jeres organisation egentlig være på Twitter? Så er I godt på vej til at bruge meningsdannernes professionelle legeplads mest optimalt, hvis I altså overhovedet skal have en aktiv tilstedeværelse. Her er tre gode grunde til at profilere din organisation på Twitter.
 
Her får du 3 råd til at skærpe din organisations tilstedeværelse på Twitter:
 
  1. Vær aktiv i med- og modgang
    Jeres Twitter-følgere forventer, at I svarer, både når det går jeres organisation godt – og især når I er havnet i en krise. Det kræver en klar kontrakt med jeres følgere i forhold til indhold og tone of voice. Transparens er nøglen. Vis, at du er dedikeret til dialog ved at svare på spørgsmål fra alle – lige fra folkevalgte politikere til kolleger på fjerde sal – til fuldt skue for alle øvrige followers.
     
  2. Kend din målgruppes content sweetspots
    Din organisations indhold på Twitter er godt, men vækker måske ikke den store begejstring hos jeres målgruppe. Tag dig tid til at høre målgruppen, hvad den ønsker, at I bidrager med viden om. Du skal turde tale jeres organisation ind i krydsfeltet mellem, hvad der virkelig betyder noget for jeres målgruppe, som I har ekspertviden indenfor. Samtidig skal jeres konkurrenter ikke tale om præcis det samme.
     
  3. Supplér med personlige profiler
    Twitter handler om at give jeres kommunikation holdning og personlighed. Supplér din organisations Twitter-profil med udvalgte kollegers personlige Twitter-profiler. Det afgørende er, at dine udvalgte kolleger har holdninger og ekspertise til at bakke holdningerne op, samt at dine kolleger har tid og lyst til at følge op på de henvendelser, de modtager. Først da opstår de interessante dialoger med journalister og andre målgrupper på Twitter.
     
Er du sulten efter mere viden? Prøv vores SoMe-bootcamp
Dette kursus er en del af vores SoMe-bootcamp. Deltag i den samlede bootcamp til en favorabel pris, og få redskaber til at udvikle jeres:

Relaterede artikler

Strategi for intern kommunikation i en ny verden - Den digitale udvikling har givet alle en stemme. Også i virksomheden. Betyder det så, at intern kommunikation kan lukke ...
Det er svært at lytte, når man har munden fuld af ord - Vreden på de sociale medier er i de senere år blevet mere synlig. Det er dog stadig kun et fåtal af onlinebrugere, der k...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

72 JOB

Pressemedarbejder

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Job

CRM Manager

Frist: 30. maj

Studentermedhjælper

Frist: 10. juni

Journaliststuderende

Frist: 30. maj
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.