Probably the best beer in the world

Coca-Cola, Microsoft og IBM er de tre varemærker, som vi kender allerbedst. Carlsberg, som sidste år lå som nr. 97 på listen over verdens 100 bedst kendte varemærker, er i år røget helt ud af listen, der er blevet udarbejdet af det amerikanske erhvervsmagasin Business Week og Interbrand Corp.
af Katrine Dahl


Jan Lindmann, der er global administrerende direktør i brandrelationer i Interbrand Corp, forklarer, at Carlsberg er gledet ud af listen på baggrund af en vurdering af ølmærkets indtjeningsmuligheder i fremtiden. Indekset over varemærkerne er præget af amerikanske navne – i alt 65 – hvorimod et stort europæisk varemærke som Shell ligger langt nede på listen, og dette faktum undslipper ikke Carlsbergs kommunikationschef Margrethe Skovs opmærksomhed. Hun bemærker, at hvis baggrunden for vurderingen er en stor repræsentation i USA, er det ikke overraskende, at Carlsberg ”ikke figurerer i toppen”.
Børsen 31-07-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også