Pressen er efter A.P. Møller

Skrevet af

Charlotte Rau Jacobsen

311 artikler

0 indlæg

Pressens seneste dækning af A.P. Møller er helt hen i vejret. Det mener A. P. Møllers topchef, Jess Søderberg. Han kritiserer pressen for at misfortolke virksomhedens kommentarer eller for helt at undlade at bringe kommentarerne i forbindelse med en historie.


Og det er både tidskrævende og svært at få gendrevet de forkerte oplysninger, mener direktøren. Kommentarerne falder i A.P. Møllers personaleblad Mærsk Post. Her understreger Jes Søderberg, at det er menneskeligt at fejle. Men pressens fokus på virksomheden betyder, at alle må bestræbe sig på at leve op til både de skrevne og uskrevne regler i virksomheden, skriver Jes Søderberg til sine medarbejdere. Dermed er alle med til at beskytte ”vort gode navn og omdømme opbygget gennem snart 100 år”.
Jyllands-Posten 14-12-02

Relaterede artikler

Årets personaleblad bygger Bro i Gladsaxe - Broen. Et personaleblad i Gladsaxe. På forsiden: En skaldet mand. Munden er forvrænget. Næsen al for stor. Som om han ki...
Hr. Møller medvirker minsandten - Erhvervsikonet Mærsk Mc-Kinney Møller har i de seneste år måttet finde sig i at blive portrætteret i en stribe bogudgive...
Kommunikation med rettidig omhu - Kforum har fået eksklusiv adgang til Hr. Møllers konglomerat og bringer her et sjældent indblik i, hvordan hverdagens ko...
Mærsk eller menneske - Ny åbenhed, ny menneskelig Mærsk-identitet. Ny 12 millioner kroner dyr 12 minutters reklamefilm fra Mærsk. Vi er Mærsk, ...
Ingen over, ingen ved siden af - Mærsk Mc-Kinney Møller var en af Danmarks store sønner. Uomgængeligt stor. Som netværksmenneske og distinkt kommunikator...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

47 JOB

Content Communication Specialist

Se alle job Indryk job

Kursus

Uddannelse: Rådgiver i intern kommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Job

Barselsvikariat som kommunikations- og pressekoordinator

Frist: 16. oktober

Praktikanter

Frist: Vi holder samtaler løbende.

KOMMUNIKATIONSCHEF

Frist: 23. oktober
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.