Praktisk Corporate Communication

Skrevet af
Corporate Communication er et af tidens strategiske nøgleord. Det handler om imagepleje og koordinering af intern og ekstern kommunikation i virksomheder, fordi en stærk kommunikation kan styrke en virksomheds image. Virksomhedernes signaler udadtil og omverdenens opfattelse af en virksomhed kan i dag ofte gøres op i kroner og øre.

Børsen har netop lanceret en håndbog i Corporate Communication, der skal give virksomheder inspiration og hjælp til arbejdet med kommunikation. Håndbogen indeholder 12 kapitler, der dækker væsentlige aspekter om Corporate Communication.

Bogens indhold
Det er vigtige emner som målgruppeanalyse og - håndtering, præsentationsteknikker, kommunikation med omverdenen, ledelse af kommunikationsafdelinger, kommunikation i børsnoterede virksomheder, krisekommunikation og -beredskab, samspil med medier samt den interne og eksterne kommunikation. Endvidere behandler håndbogen intern kommunikation i internationale virksomheder med afdelinger på tværs af grænserne, og vigtigst af alt selve kommunikationsstrategien.

Artikler til praktikeren
Artiklerne i håndbogen er skrevet for praktikere, idet de indeholder teori, metode samt praktiske eksempler som fx SAS’ håndtering af ulykken i Milano. Bogen er beregnet til løbende opdatering og udskiftning, så der hele tiden er åbenhed for nye strømninger og tanker. Håndbogen redigeres af en hovedredaktør og artiklerne skrives af udvalgte eksperter.

Ledelseshåndbogen Corporate Communication er et samlet opslagsværk, som findes i to forskellige versioner: et ringbind eller en cd-rom med en komplet udgave af håndbogen. En væsentlig brugerfordel ved cd-romversionen er, at man kan kopiere tabeller, figurer og skemaer direkte ind i eget materiale.
Stakeholder Management – praktiske værktøjer kan vende en fiasko til succes.

Læs her et uddrag fra bogen.

Relaterede artikler

Internettets rolle i virksomheders kriser - Global rækkevidde, fri publicering og den lette tilgang til informationer af enhver art er egenskaber, der gør Internett...
Dørmåtte for det manglende kriseberedskab - Et nyt studie af konsekvenserne af virksomheders kriser viser, at hele 25 procent af virksomheder, der er eller har være...
Corporate branding: 2 bølge - I 1988 køber Philip Morris - i dag kendt som Altria - virksomheden Kraft Foods for 13,1 milliarder dollar. Philip Morris...
Forom og bagom Corporate Communication - Corporate Communication har vundet indpas som et af kommunikationsbranchens helt centrale buzz words. Christensen og Mor...
Skriv din næste kommunikationsstrategi på skuldrene af giganterne - Kforum har samlet de bedste tips, tricks og spørgsmål, du kan stille dig selv, når du skal skrive din næste kommunikatio...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

25 JOB

Kommunikationsansvarlig

Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.