Praktisk Corporate Communication

Corporate Communication er et af tidens strategiske nøgleord. Det handler om imagepleje og koordinering af intern og ekstern kommunikation i virksomheder, fordi en stærk kommunikation kan styrke en virksomheds image. Virksomhedernes signaler udadtil og omverdenens opfattelse af en virksomhed kan i dag ofte gøres op i kroner og øre.

Børsen har netop lanceret en håndbog i Corporate Communication, der skal give virksomheder inspiration og hjælp til arbejdet med kommunikation. Håndbogen indeholder 12 kapitler, der dækker væsentlige aspekter om Corporate Communication.

Bogens indhold
Det er vigtige emner som målgruppeanalyse og - håndtering, præsentationsteknikker, kommunikation med omverdenen, ledelse af kommunikationsafdelinger, kommunikation i børsnoterede virksomheder, krisekommunikation og -beredskab, samspil med medier samt den interne og eksterne kommunikation. Endvidere behandler håndbogen intern kommunikation i internationale virksomheder med afdelinger på tværs af grænserne, og vigtigst af alt selve kommunikationsstrategien.

Artikler til praktikeren
Artiklerne i håndbogen er skrevet for praktikere, idet de indeholder teori, metode samt praktiske eksempler som fx SAS’ håndtering af ulykken i Milano. Bogen er beregnet til løbende opdatering og udskiftning, så der hele tiden er åbenhed for nye strømninger og tanker. Håndbogen redigeres af en hovedredaktør og artiklerne skrives af udvalgte eksperter.

Ledelseshåndbogen Corporate Communication er et samlet opslagsværk, som findes i to forskellige versioner: et ringbind eller en cd-rom med en komplet udgave af håndbogen. En væsentlig brugerfordel ved cd-romversionen er, at man kan kopiere tabeller, figurer og skemaer direkte ind i eget materiale.
Stakeholder Management – praktiske værktøjer kan vende en fiasko til succes.

Læs her et uddrag fra bogen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også