Pr-værdikamp efter Muhammed-krisen

Skrevet af

Observer

243 artikler

0 indlæg

I kølvandet på Muhammed-krisen er spørgsmålet nu, hvordan de danske virksomheder skal agere for at komme tilbage på markederne i Mellemøsten.

Netop det spørgsmål er der uenighed om blandt de danske pr- og kommunikationsbureauer. Carsten Mai, manager på bureauet Burson-Marsteller, mener, at virksomhederne skal være i stand til at operere med forskellige værdisæt og kunne sætte sig ind i de forskellige markeders værdier. Derfor bør de også i første omgang vise, at Danmark og virksomheden respekterer islam. På den anden siden understreger andre kommunikationsbureauer, at det på længere sigt vil give bagslag, hvis virksomheder forsøger at underspille eller ændre deres værdier for at tækkes de mellemøstlige lande. Den enkelte virksomhed må derfor gøre op med sig selv, hvem den ønsker at handle med og under hvilke betingelser, mener Erik Morsing fra Communique.
Børsen 15-03-2006

Relaterede artikler

Rose retrospektivt: Det stærkeste våben - Ytringsfriheden er det stærkeste våben, ikke bare for nyhedsmedier, men også for lande og befolkninger. Det mener Flemmi...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

41 JOB

News Writer

Se alle job Indryk job

Kursus

SoMe bootcamp

Kun få ledige pladser

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Job

Kommunikationskonsulent

Frist: 23. august

Presse- og kommunikationskonsulent

Frist: Hurtigst muligt

Pressekonsulent

Frist: 15. september
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.