PR kvikker bestandig

Skrevet af

Ikke angivet

339 artikler

0 indlæg

Dandy-sagen har sat fokus på krisehåndteringens bagland

"V6-virker" hedder det nu i landsdækkende - ikke særligt mundsmagende - meningsannoncer. En sen - for sen vil mange sige - reaktion fra Dandy. Den 8.november, da Jyllands-Posten startede sagen, havde man jo også stakke af undersøgelser om det.

 

Hver gang, der er en større dårligt håndteret krise, rettes søgelyset efterhånden på PR-bureauet og hele branchen bag. Senest i Dandy-sagen har bureau-fokus'et nået et hidtil uset niveau. For det første fordi Jess Myrthu til Politiken har udtalt, at sagen er "fuldstændig forkludret" af Dandy og Imageselskabet. Det er ellers ikke kotyme i den bedre del af branchen at kritisere kolleger så stærkt, idet dog det konservative pressebureau Cobrus i Hamburg-Mannheimer-sagen gik ud med en tilsvarende kritik af Jøp, Ove & Myrthu. For det andet fordi Jens Otto Kjær Hansen, direktør for Imageselskabet er tidligere journalist og Cavlingpris-modtager på netop Jyllands-Posten og nuværende bestyrelsesmedlem. Så hvad tænker bestyrelsen - alle vandtætte skodder til trods - om avisens nok største afslørings-solohistorie i året. Og relationen bliver ikke mindre pikant af, at Dandy's ejer Holger Bagger-Sørensen valgte - det PR-mæssigt mindre heldige træk - at udtræde af samme avis's bestyrelse.

 

Om man kan man rådgive en kunde til at udtræde af en bestyrelse, man selv er medlem af, er nok en af de varianter ingen kommunikationsbureauer endnu har gennemtænkt. Men nu lægger Imageselskabet - der skal roses for selv åbent at have udtalt sig til medierne - nok sin egen fremtidige image-strategi. Til den skal det frarådes at udsende pressemeddelelser for kunder, hvor man i stedet citerer sig selv. En sådan kan ses på nettet under vækstbarometret, hvor Imageselskabet forsøger at lave en fælles investor relations side for fire mindre børsnoterede virksomheder. Om igen, Jens Otto.

 

Læs Jens Otto Kjær Hansens kommentar til artiklen

 

 

Relaterede artikler

Absolut Jøp - Kommunikationsfirmaet Jøp, Ove & Myrthu har tjent millioner på at rådgive de største danske virksomheder. I branchen har...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

18 JOB

Digital redaktør

Se alle job Indryk job

Job

Mediechef

Frist: 18. juni

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 12. juni

Chef

Frist: 5. juni
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.