Pr-bureauerne vrages af mindre virksomheder

Skrevet af

Nina Lusty

62 artikler

0 indlæg

I forhold til udlandet tjener danske pr-bureauer ikke så meget, som de burde. Det skyldes især, at de små og mellemstore virksomheder ofte vælger pr-bureauerne fra og regner med, at de selv kan forestå markedsføringen.


Men det kan de ikke – der skal en professionel til, udtaler formand for Brancheforeningen for Public Relations Virksomheder Steffen Lüders. Han vurderer, at branchen på grund af de mindre virksomheders fravalg går glip af 200 millioner kroner om året. Pr-bureauerne har ellers klaret sig pænt i forhold til medierne og reklamebureauerne, men Steffen Lüders forudser alligevel, at voksende krav til bureauerne vil gøre livet svært for de mindre pr-bureauer med 6 til 10 ansatte. Markedet vil i fremtiden formentlig give plads til fem til seks store bureauer, mens bunden fortrinsvist vil bestå af mindre nichevirksomheder, vurderer Steffen Lüders.
ErhvervsBladet 21-11-02

Relaterede artikler

PR branchens mørke prins: Brinkmann - Brinkmann er for nogle den mørke prins i dansk PR. Han er både brutal og dygtig, og har mere kamperfaring i kommunikatio...

Giv din stemme

5 stemmer
4,4/5

Kommentarer

Få nyhedsbrev

25 JOB

Studentermedhjælper

Se alle job Indryk job

Kursus

Uddannelse: Rådgiver i intern kommunikation

Kurset er udsolgt - tilmeld dig hvis du vil på venteliste

Se alle Bliv klogere

Få nyhedsbrev

Job

Marketingchef

Frist: 10. juni

Studentermedhjælper

Frist: 17. juni kl. 12.00

Kommunikationsmedarbejder

Frist: 12. juni
Se alle job Indryk job

Få nyhedsbrev

Alt hvad du behøver at vide om kommunikation i din indbakke.

Ud over nyhedsbrevet får du max to andre faglige e-mails om ugen.

Vi bruger cookies for at give dig en bedre brugeroplevelse.