Pr-bureauerne vrages af mindre virksomheder

I forhold til udlandet tjener danske pr-bureauer ikke så meget, som de burde. Det skyldes især, at de små og mellemstore virksomheder ofte vælger pr-bureauerne fra og regner med, at de selv kan forestå markedsføringen.
af Nina Lusty


Men det kan de ikke – der skal en professionel til, udtaler formand for Brancheforeningen for Public Relations Virksomheder Steffen Lüders. Han vurderer, at branchen på grund af de mindre virksomheders fravalg går glip af 200 millioner kroner om året. Pr-bureauerne har ellers klaret sig pænt i forhold til medierne og reklamebureauerne, men Steffen Lüders forudser alligevel, at voksende krav til bureauerne vil gøre livet svært for de mindre pr-bureauer med 6 til 10 ansatte. Markedet vil i fremtiden formentlig give plads til fem til seks store bureauer, mens bunden fortrinsvist vil bestå af mindre nichevirksomheder, vurderer Steffen Lüders.
ErhvervsBladet 21-11-02

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Forsiden lige nu

Læs også